این لوازم ضروری را همیشه در ماشین خود به همراه داشته باشید
میخواهیم به معرفی تعدادی لوازم ضروری بپردازیم که حتما باید در اتومبیل و خودروی خود همیشه به همراه داشته باشید

لوازمی که باید در هر خودرویی وجود داشته باشد

علاوه بر لزوم وجود جعبه‌ابزار در خودرو و همراه داشتن همیشگی آن موارد ضروری بسیاری هم وجود دارند، که در این مطلب به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

شما می‌توانید یک جعبه‌ابزار با بهترین ابزاری را که می‌شود خرید تهیه کنید و همچنین لوازم ضروری اتومبیل‌اتان را، ولی تمام این اسباب و لوازم کاربردی زمانی که در خانه قرار دارند و خودروی شما در ۳۰ کیلومتری شهرتان خراب می‌شود کاملا بی‌فایده است. پس راه حل اینجاست؛ جعبه‌ابزار خود و کلیه‌ی لوازم ضروری را همیشه در مرکبتان به همراه داشته باشید.

علاوه بر جعبه‌ابزارتان که با وسایل کاربردی برای تعمیرات سریع پر شده است، اطمینان حاصل‌ کنید که موارد زیر را هم به همراه دارید:

دستمال تنظیف: یک دستمال بدون پرز تمیز برای پاک کردن شیشه اتومبیل به همراه یک دستمال برای پاک کردن دست در هنگام در تماس بودن با آلودگی و روغن.

لوازم یدکی: اگر شمع‌ و وایر و یا فیلتر هوایتان را تعویض کرده‌اید، نمونه‌های استفاده شده را اگر هنوز در شرایط مناسبی قرار دارند، یک جایی در جعبه‌ابزارتان قرار دهید. علاوه بر این از هر تسمه یک نمونه را به همراه داشته باشید، جای زیادی نمی‌گیرد! نگهداری چندین مدل پیچ و مهره هم در جعبه‌ابزارتان ضروری است.

قطعات ضروری: یک جفت تیغه برف‌پاک‌کن، ست کامل فیوز‌ها، درب رادیاتور، اگر به مناطق گرم دور دست سفر می‌کنید، یک ترموستات اضافه و شیلنگ بالا و پایین رادیاتور خود را هم به همراه داشته باشید.

آب: آب را هر چهارفصل در خودروی‌تان حمل کنید، ۴ لیتر آب تمیز در صندوق عقب، هم برای خودتان کاربرد دارد هم برای اتومبیل‌تان.

لاستیک زاپاس: لاستیک زاپاس را همیشه به همراه داشته باشید و باد آن‌را چک کنید، هیچ‌چیز تحقیر‌آمیز‌تر از یک لاستیک زاپاس خالی از باد در زمانی که شما به آن احتیاج دارید نیست!

آچارچرخ و جک: این دو مورد معمولا در خودروهای نو ارائه می‌شوند، در غیر این‌صورت اگر قصد خرید آن‌ها را دارید، آچار‌چرخی تهیه کنید که به شکل + باشد. حسن آن این است که می‌توانید آن را به عنوان اهرم در باز کردن مهره‌ها بکارببرید.

اسپری پنچرگیری لاستیک: به همراه داشتن این اسپری شما را از دردسر تعویض لاستیک پنچر شده نجات می‌دهد. کافی است قسمت در نظر گرفته شده را در والو چرخ قرار دهید و اسپری کنید. بیشتر سوراخ‌ها به این وسیله آب‌بندی می‌شوند. همچنین اگر قصد سفر به مناطق دور افتاده را دارید، تهیه‌ی یک کمپرسور باد فندکی کوچک توصیه می‌شود.

کابل باتری به باتری: کابل باتری به باتری قیمتی ندارد و شما را از متداول‌ترین ایراد خودروها نجات می‌دهد. از دست دادن قدرت باتری معمولا بدون هیچ علائمی و به صورت یک‌باره به وقوع می‌پیوندد. به همراه داشتن این کابل و کمک گرفتن از خودرویی دیگر، فرصت استارت دوباره‌ی موتور و رسیدن به یک فروشگاه باتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

تجهیزات راندن در برف و یخ: اگر در مناطق ذکر‌شده زندگی می‌کنید، زنجیرچرخ و یک سطل شن ضروری است. همچنین یک بیلچه‌ی کوچک در زمان گیر کردن لاستیک دربرف بسیار کاربردی است. یک تیغه‌ی پلاستیکی در زمان یخ‌زدگی شیشه‌ها کاربرد دارد.

چراغ قوه: وجود یک چراغ‌قوه در داشبورد، زمانی که در تاریکی شب در زیر کاپوت به دنیال علت خرابی می‌گردید به شما کمک خواهد کرد. همچنین در مواقع خرابی و توقف در حاشیه‌ی بزرگراه‌ها، می‌تواند به عنوان یک وسیله‌ی هشداری برای رانندگانِ در حال عبور در کنار استفاده از مثلث خطر، کاربردی باشد.

جعبه‌‌ی کمک‌های اولیه: این لوازم ضروری را همیشه در ماشین داشته باشید، پماد سوختگی، باند، چسب‌زخم، ضدعفونی کننده، پنس، چسب و…

کپسول‌آتش‌نشانی: ضرورت به همراه داشتن آن که دیگر گفتن ندارد، بخصوص برای خودروهای وطنی! بهترین مکان جاسازی آن هم در زیر صندلی سرنشین است، اگر بتوانید آنرا با یک پایه‌ی مستحکم مهار کنید.

دستکش: یک دستکش پلاستیکی در جعبه‌ابزارتان داشته باشید. دستکش را از نوع ضد‌اسید و ضدبنزین تهیه کنید و در مواقع تعمیرات دست‌تان کنید.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: dande6.com