کاهش قیمت هیوندای سوناتا هیبرید مدل ۲۰۱۸
هیوندای سوناتا هیبرید مدل ۲۰۱۸ در حالی با تغییرات جدید در ظاهر بیرونی عرضه خواهد شد که برند کره‌ای قیمت جهانی این سدان را به ۲۵ هزار دلار کاهش می‌دهد.

مشخصات هیوندای سوناتا هیبرید مدل ۲۰۱۸

امسال هیوندای در نمایشگاه خودروی شیکاگو از نسخه جدید سدان سوناتا مدل ۲۰۱۸ رونمایی کرد که به‌روزرسانی‌های زیادی در ظاهر آن برای به حداکثر رساندن بهره‌وری سیستم محرکه برقی خودرو انجام شده است. در تلاش برای افزایش آیرودینامیک سدان هیوندای سوناتا (Sonata)، خودروساز کره‌ای در طراحی کاپوت، جلوپنجره، سپر و گلگیرهای جلو تجدید نظر کرد.

نسخه هیبریدی هیوندای سوناتا که به‌عنوان مدل سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شود، قیمت پایین‌تری خواهد داشت و حدود ۵۰۰ دلار ارزان‌تر خواهد بود. این در حالی است که هیوندای برخی فناوری‌های ایمنی جدید را به امکانات خودرو اضافه می‌کند. در حال حاضر قیمت پایه سدان هیوندای سوناتا مدل ۲۰۱۸ از ۲۵,۵۰۰ دلار شروع می‌شود.

کاهش ۴۵۰ دلاری در قیمت و پس‌انداز کردن آن زمانی جذاب‌تر می‌شود که به ویژگی‌های اضافه‌شده به تیپ SE از نسخه پایه هیوندای سوناتا دقت کنیم. این ویژگی‌های استاندارد در حال حاضر شامل چراغ‌های جلوی زنون HID، فن‌آوری خودروی متصل به هیوندای بلولینک (BlueLink Hyundai) و سیستم نظارت بر نقطه کور دید راننده همراه با هشدار ترافیکی برخورد از عقب است. البته امکانات دیگری نیز وجود دارند که در مقابل موارد بالا خیلی مهم نیستند.

تیپ لیمیتد هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ با امکاناتی نظیر چراغ‌های LED جلو، روشنایی داخلی و سقف پانوراما ارائه خواهد شد که اکنون قیمت آن از ۳۰,۵۰۰ دلار شروع می‌شود؛ درحالی‌که تیپ لیمیتد آلتیمیت (Limited Ultimate) با قیمت ۳۴,۳۵۰ دلار دارای امکاناتی مانند هشدار برخورد از جلو، فرمان گرم‌شونده، پد شارژ بی‌سیم و سیستم هشدار توجه راننده است. البته سیستم ترمز خودکار اضطراری و دستیار نگه‌داری خودرو در خط مستقیم نیز وجود دارد.

سدان هیوندای سوناتا هیبرید با پیشرانه بنزینی ۲.۰ لیتری چهار سیلندر در ترکیب با موتور الکتریکی ۵۱ اسب بخار طراحی شده است. باتری پلیمری لیتیوم-یون افزایش ۹ درصدی در ظرفیت پیدا می‌کند و از ۱.۶۲ کیلووات ساعت به ۱.۷۶ کیلووات ساعت می‌رسد. مجموع خروجی سیستم محرکه ۱۹۳ اسب بخار است و قدرت از طریق جعبه‌دنده اتوماتیک ۶ سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. هیوندای برآورد می‌کند که مصرف سوخت این سیستم به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۶ لیتر در شهر، ۵ لیتر در بزرگراه و در حالت ترکیبی ۵.۶ لیتر است.

در حال حاضر هیوندای سوناتا هیبرید مدل ۲۰۱۸ ارزش بیش‌تری برای مشتریان دارد و خودروساز کره‌ای امیدوار است بتواند مشتریان بیش‌تری نیز طی سال جاری جذب کند. ارزش بیش‌تر یعنی فروش بالاتر و این درست چیزی است که هر خودروسازی به دنبال تحقق آن می‌گردد. اگرچه هیوندای امیدوار است بتواند به فروش بالاتری دست یابد؛ اما تنها زمان می‌تواند میزان موفقیت هیوندای را در این زمینه مشخص کند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: zoomit.ir