نحوه عملکرد دوربین های ثبت سرعت؛ چگونه می توان آنها را گول زد؟
قصد داریم به بیان نکاتی درباره دوربین های ثبت سرعت بپردازیم که دانستن این نکات برای شما جالب خواهد بود.

دوربین های ثبت سرعت چگونه عمل می کنند؟

ممکن است شما به آنها علاقه ای نداشته باشید، اما طبق نتایج تحقیقات بدست آمده از کارکرد دوربین های ثبت سرعت، زندگی رانندگان و سرنشینان بسیار امن تر گردیده است.

دوربین های کنترل سرعت چگونه عمل می کنند

در حالی که بسیاری از رانندگان سعی می کنند به محض رسیدن به دوربین های ثبت سرعت ترمز بگیرند و سرعت خویش را کاهش دهند، دوربین های ثبت سرعت SPECS که بر روی چراغ ها نصب می شوند، از فاصله 75 متری تا فاصله 25 کیلومتری را تحت نظر دارند.

این دوربین ها با استفاده از تکنولوژی اتوماتیک تشخیص پلاک (ANRP)، براحتی و مداوم می توانند شماره پلاک خودرو هایی را که سرعتی بالاتر از حد مجاز دارند، ثبت کنند. حتی اگر یک راننده محل نصب دوربین های ثبت سرعت را بداند و قبل از رسیدن به آنها سعی کند سرعت خویش را کاهش دهد، باز نمی تواند فاصله ای را که سریع تر از حد مجاز بین مسیر دو دوربین ثبت سرعت در جاده طی کرده، جبران کند. گفته می شود که این تکنولوژی موجب رانندگی راحت تر و ایمن تر می گردد زیرا رانندگان باید مراقب سرعت خویش در طی مسیر با توجه به دوربین های ثبت سرعت باشند.

آخرین نمونه دوربین های SPECS قادر به اجرای مانور در محدوده 20 mph،30 mph،40 mph،50 mph،60 mph  و 70 mph می باشند. پس اگر یک خودرو با سرعتی بالاتر از حد مجاز بین دو محل نصب دوربین های ثبت سرعت تردد داشته باشد، سریعا شماره پلاک خودرو ضبط شده و اطلاعات به واحد کنترل مرکزی ارسال می شود.


آیا دوربین های ثبت سرعت در شب نیز عمل می کنند

دوربین های SPECS کاملا دیجیتالی می باشد پس نیازی به فلش های قدیمی و فیلم ندارد، در عین حال می تواند در هر شرایط آب و هوایی ( در طول شب و روز ) به عمل ثبت وقایع می پردازد. همچنین این دوربین ها قادر به تصویر برداری از وقایع محیط پیرامون خویش در چند جهت متفاوت می باشند. بطور مثال زمانیکه برگه جریمه خویش را دریافت کنید، تصاویر زمان و موقعیت جریمه شدن را می توانید در چند جهت مشاهده کنید.


آیا تغییر لاین در جاده می تواند از ثبت جریمه جلوگیری کند

این موضوع که می توان با سرعت بالا و تغییر لاین در جاده دوربین های ثبت سرعت را گیج کرد، تنها یک افسانه است. دوربین های ثبت سرعت اولیه در این موضوع گیج می شدند و قادر به شناسایی نبودند اما حال سیستم ها می توانند داده های ANRP را ترکیب نموده و تمامی خطوط را ردیابی نمایند. در عین حال تغییر لاین در طول جاده می تواند موجب بروز سوانح رانندگی شود.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: dande6.com