Digital Key قابلیت جدید و جالب خودرو ها
کنسرسیوم ارتباطات خودروها به تازگی از نسخه اول قابلیت Digital Key رونمایی کرد که امکان باز کردن درب خودرو به وسیله گوشی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

قابلیت Digital Key در خودرو های جدید

کنسرسیوم ارتباطات خودروها (CCC) که از شرکت های مختلف از جمله اپل تشکیل می شود، اخیرا از نسخه اول Digital Key رونمایی کرده که به این ترتیب، قابلیت دانلود نسخه دیجیتالی کلید ماشین و امکان باز کردن درب خودرو به وسیله گوشی فراهم می شود.

CCC به عنوان موسسه ای که روی ارتباط میان گوشی هوشمند و خودرو تمرکز کرده است، چنین قابلیتی را در اختیار تمام افراد شاغل در این شرکت گذاشته است.

در کنار اپل، شرکت های خودروسازی مختلف مانند آئودی، بی ام دبلیو، جنرال موتورز، هیوندای، فولکس واگن و کمپانی های فعال در زمینه تکنولوژی از جمله ال جی، پاناسونیک و سامسونگ در این کنسرسیوم حضور دارند.

نسخه اول Digital Key که از چیپ NFC گوشی ها استفاده می کند، امکان باز کردن خودرو به وسیله گوشی را در اختیار رانندگان قرار می دهد و در کنار آن، قابلیت قفل کردن درب، روشن کردن ماشین و به اشتراک گذاری دسترسی به خودرو با دیگران نیز در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب شرکت های سازنده خودرو می توانند قابلیت ساخت یک نسخه دیجیتالی از کلید ماشین را در نظر گرفته که از طریق چیپ NFC قرار گرفته در تلفن های هوشمند، قابلیت باز کردن درب خودرو به وسیله گوشی فراهم می شود. امنیت چنین روشی بسیار بالاست، چرا که هیچکس امکان دسترسی به گوشی شما را نخواهد داشت، اما ممکن است در صورت فراموش کردن کلید و جا گذاشتن آن درون ماشین، اتفاقات جبران ناپذیری برای شما روی دهد.

کنسرسیوم ارتباطات خودرو در حال کار روی نسخه دوم کلید دیجیتالی است و قصد دارد تا آن را در نیمه اول سال 2019 آماده عرضه کند. در ورژن دوم آن، شاهد ارتباط استاندارد و دقیق تر میان گوشی و ماشین خواهیم بود.

بد نیست بدانید شرکت هایی مانند آئودی در حال حاضر این تکنولوژی را در ماشین های خود قرار داده و در اختیار مشتریان خود گذاشته اند، اما کمپانی فولکس واگن قصد دارد تا در آینده نزدیک، این فناوری را به ماشین های خود اضافه کند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir