هدیه گرفتن را دوست دارید؟ خب، این بخشی از طبیعت خانم‌هاست. تحقیقات علمی نشان داده كه خانم‌ها بیشتر از آقایان از هدیه گرفتن خوشحال می‌شوند و اگر هدیه یكسانی به هر دو جنس داده شود...

 
هدیه گرفتن را دوست دارید؟ خب، این بخشی از طبیعت خانم‌هاست. تحقیقات علمی نشان داده كه خانم‌ها بیشتر از آقایان از هدیه گرفتن خوشحال می‌شوند و اگر هدیه یكسانی به هر دو جنس داده شود، زنان از دریافت آن بیشتر خوشحال می‌شوند. شاید به همین دلیل است كه خانم‌ها بیشتر از آقایان هدیه می‌گیرند اما معمولا یك سؤال در ذهن بسیاری از دختران و زنان وجود دارد و آن هم این است كه پشت‌سر این هدیه كه  همكار، نامزد،‌خواستگار یا همسرشان به آنها داده است چه رمز و رازی وجود دارد. این مطلب را بخوانید تا بتوانید از هر هدیه‌ای كه می‌گیرید رمزگشایی كنید.

1- اگر همسرتان بلیت یك سفر دونفره برایتان خرید
این هدیه‌ای است كه در نگاه اول می‌توان معناهای مختلفی برای آن پیدا كرد، بعضی خانم‌ها ممكن است فكر كنند «همسرم از این همه كار خسته است و می‌خواهد فرصتی برای استراحت پیدا كند و كمی بخوابد.» برخی دیگر هم ممكن است فكر كنند «همسر من به دنبال بازیافتن هیجان روزها و ماه‌های اول ازدواج است.» اما می‌دانید اصلی‌ترین پیام چنین هدیه‌ای چیست؟ در واقع چنین هدیه‌ای به این معناست كه همسرتان ازدواجش را دوست دارد و شما را عاشقانه می‌پرستد. این هدیه به آن معناست كه همسرتان می‌خواهد تك‌تك لحظات یك یا چند روز را با شما و در كنار شما بگذراند و این به آن معناست كه شما را واقعا دوست دارد. اما خب، شاید تنها مشكل اینچنین هدیه‌ای این باشد كه برنامه‌های شما را به هم می‌ریزد، زیرا شما برای رفتن به سفر برنامه‌ریزی نكرده‌اید. شاید بد نباشد كه یك بار بدون بهانه با همسرتان صحبت كنید و به او بگویید كه یكی از دوستان‌تان چنین هدیه‌ای را به صورت سورپرایز دریافت كرده كه چون برنامه كاری‌اش را هماهنگ نكرده بود نتوانسته است به آن سفر برود و...

2- اگر نامزد یا همسرتان به شما یك كارت هدیه به عنوان هدیه داد
می‌دانید كه یك ضرب‌المثل معروف در این زمینه وجود دارد؛ «برای هدیه دادن فكر لازم است، نه پول». برای همین است كه یك كارت هدیه با هر رقمی كه روی آن نوشته شده باشد،‌ هدیه جذابی به خصوص برای زنان نیست، البته درست است كه با كارت هدیه خیلی كارها می‌توانید انجام دهید و اصلا می‌توانید چیزهایی را بخرید كه واقعا دوست دارید یا واقعا به آنها نیاز دارید اما خانم‌ها به این نیاز دارند كه حس كنند مرد زندگیشان برای آنها زمان گذاشته،‌ فكر كرده، مشورت كرده، احساس خود را در نظر گرفته و در نهایت از روی عشق، علاقه و احساسش هدیه‌ای را انتخاب كرده است. شاید حتی نتیجه همه این تلاش‌ها را دوست نداشته باشید اما می‌دانید كه در پس این هدیه احساس و علاقه نهفته است اما در پس یك كارت هدیه چه رازی پنهان است؟ دكتر مانوئلا اسكاویلا، متخصص روانشناس رفتاری در دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید: «چنین هدیه‌ای 2 احتمال را به ذهن می‌آورد؛ یا اینكه مرد زندگی شما یك فرد بسیار تنبل است (كه در این صورت بهتر است به او بگویید كه برای داشتن زندگی خوب و ارتباطی مناسب باید شما را خوشحال كند و خوشحالی شما با تنبلی او جور درنمی‌آید) یا اینكه فاقد خلاقیت است كه در این صورت می‌توانید او را راهنمایی كنید، مثلا كافی است حواس او را به یك كیف، كفش یا عطری كه دوست دارید جلب كنید و...)

3- اگر برای شما جواهر و زیورآلات خرید
شاید ماجرای خواستگاری جانی دپ از ونسا پارادایز را شنیده باشید. بعد از یك مهمانی شام، جانی دپ یك جعبه جواهر به ونسا پارادایز هدیه داد، گردنبندی كه به آن حلقه ازدواج به جای آویز وصل بود و اینگونه جانی دپ از همسر آینده‌اش خواستگاری كرد. خب، این روش خلاقانه‌ای بود اما حتی اگر چنین حلقه‌ای به هدیه شما متصل نبود بدانید مردی كه چنین هدیه‌ای به شما می‌دهد احتمالا روی شما سرمایه‌گذاری كرده و شما را برای آینده خود در نظر گرفته است. به هر حال جواهرات و زیورآلات سمبل جهانی عشق، علاقه و محبت است. مردان دوست دارند اینگونه هدیه‌ها را به همسران بدهند تا زنان هروقت به دست یا گردن خود نگاه می‌كنند آنها را به خاطر بیاورند.
 برخی از مردان آنقدر هوشمند هستند كه هدیه‌های اینگونه خود را به ماه تولد یا خصوصیات روحی همسر یا نامزدخود پیوند می‌زنند و در واقع هم هدیه‌ای گرانبها یا چشم‌‌نواز و هم هدیه‌ای هوشمندانه را انتخاب می‌كنند. اما در مورد این هدیه یك تبصره وجود دارد، ممكن است شما از آن گروهی باشید كه بسیار به طلا، جواهرات و زیورآلات علاقه دارید و این علاقه خود را آشكار كرده‌اید، اگر اینگونه باشد این احتمال وجود دارد كه مرد زندگی شما صرفا بر اساس علاقه شما برایتان هدیه می‌خرد و هر بار فقط قیمت هدیه خود را بالا و پایین می‌كند. اما از كجا بفهمیم كه این هدیه نشانه‌ای از عشق است یا نشانه تنبلی و راحت‌طلبی؟ اگر مرد زندگی شما یك‌بار یا یكی، دو بار هدیه‌ای از جنس طلا و جواهر به شما داد و هدیه‌های دیگرش متفاوت بود یعنی او هر بار به هدیه خریدن برای شما فكر می‌كند اما اگر همیشه و در همه حال فقط برای شما همین نوع هدیه را می‌خرد یعنی شاید خیلی حوصله تفكر و ارائه خلاقیت ندارد.

4- اگر برای شما لباس و پوشاك هدیه خرید
در مورد این هدیه هم باید گفت كه می‌توان 2 سناریوی كاملا متفاوت را در نظر گرفت، اولی این است كه این مرد بر اساس نظر خود شما،‌ لباسی را كه می‌دانسته آن را دوست دارید (مثلا خود شما یک روز به آن اشاره کرده‌اید) یا بر اساس نظر كسانی كه شما را می‌شناسند، آن را خریداری كرده است كه این به آن معناست كه این فرد برای شما اهمیت قائل است اما شاید كمی محافظه‌كار است و نمی‌خواهد به سلیقه خودش برای شما خرید كند یا اینكه سعی می‌كند رضایت شما را به دست بیاورد، در كل شاید چنین حالتی نشانگر این باشد كه چنین مردی شاید شجاعت كافی برای قبول مسئولیت و پذیرفتن زندگی زیر یك سقف با شما را نداشته باشد یا اینكه تا حدود زیادی تحت تاثیر شما بوده و شخصیت منفعلی داشته باشد. اما سناریوی دوم این است كه این مرد بر اساس سلیقه و فكر خودش برای شما لباس، به صورت تك‌لباس یا مجموعه‌ای از لباس‌ها (یك‌ست) را بخرد كه در این صورت مشخص می‌شود این مرد استقلال شخصیتی دارد و در عین حال برای شما ارزش قائل است كه قدرت، خلاقیت و تفكر خود را به كار گرفته است تا لباس‌ یا لباس‌هایی برای شما بخرد كه هم آنها را دوست داشته باشید و هم آن لباس‌ها به شما بیاید.

5- اگر برای شما گل بخرد
خیلی‌ها به‌خصوص خیلی از زنان گل و دسته‌گل را هدیه نمی‌دانند بلكه آن را نماد و نشانه‌ای از علاقه و ابراز عشق می‌دانند. اما این را بدانید مردی كه برای شما دسته‌ای گل رز هدیه خریده است سعی كرده است به شما نشان دهد كه چقدر احساساتی و رمانتیك است. اما این را هم بدانید كه رنگ رزهای انتخاب شده هم نكته مهمی را در خود پنهان دارد. اگر مردی به شما رز زرد هدیه بدهد به احتمال زیاد نشانگر این است كه او به شما به عنوان یك دوست نگاه می‌كند نه یك شریك زندگی یا همسر آینده. اگر رز صورتی به شما هدیه داده ‌شود یعنی اینكه این مرد به شما حس دارد، اما در واقع شاید هنوز تكلیف خودش را با این احساس نمی‌داند و شاید هنوز به جمع‌بندی در مورد شما نرسیده است. اما اگر رز قرمز به شما هدیه داده ‌شود این به آن معناست كه این مرد به شما به عنوان همسر احتمالی آینده خود فكر می‌كند. اما رز سفید را روانشناسان نشانه‌ای از اعتماد و معصومیت می‌دانند و معتقدند كه مردی كه به زن موردعلاقه خود رز سفید هدیه می‌دهد در واقع میزان عشق و علاقه خود را به او نشان می‌‌دهد و در عین حال به صورت ناخودآگاه از این زن می‌خواهد كه زمان بیشتری را با او بگذراند.

6- اگر برای شما عطر یا ژل خوشبوكننده بخرد
شاید اگر از مردی، عطر، اسپری یا شامپوی خوشبوكننده هدیه بگیرید به این فكر كنید كه شاید بوی نامناسبی می‌دهید و احساس گناه كنید اما به این هم فکر کنید كه شاید چنین هدیه‌ای را برای فرد دیگری مثلا برای مادر یا خواهرش خریده است اما بعد تصمیم گرفته‌ است آن را به شما بدهد. اما احتمال قوی‌تر این است كه این هدیه نشانگر یك تفكر كلاسیك باشد، خواستگار یا نامزد شما ممكن است در ذهنش این فكر را بكند كه مدت زیادی نیست كه شما را می‌شناسد و برای همین ترجیح داده است كه هدیه‌ای برای شما بخرد كه بالاخره به كار شما خواهد آمد. چنین تفكری نشان می‌دهد كه خواستگار یا نامزد شما اهل ریسك كردن نیست و در عین حال سعی می‌كند بیشتر منطقی عمل كند تا احساسی اما اگر بدبینانه به این موضوع نگاه كنید ممكن است به این نتیجه برسید كه شاید او حوصله نداشته وقت زیادی را برای هدیه خریدن برای شما صرف كند و خلاقیت و احساس خو را در این روند به كار نگرفته است. اما اگر خوش‌بینانه به این موضوع فكر كنید می‌توانید تصور كنید كه این مرد دوست داشته كه شما با هر بار استفاده كردن از این عطر به یاد او بیفتید و این حس خودتان را با او سهیم شوید.

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: مجله زندگی ایده آل

مطالب جالب دیگر:
زندگی اولین ملکه زیبایی که تغییر جنسیت داده است! + عکس
زنی كه ظرف ۸ ماه دوبار زایمان کرد!! + عکس
مهتاب کرامتی از ازدواج ناکامش و دخترانی که با آرایش می خواهند بازیگر شوند, می گوید!