تفاوت شبکه های ماهواره ای با شبکه ها تلویزیون ایران! طنز
نگاهی طنز می کنیم به تفاوت ماهواره های خوب (شبکه های داخلی) و ماهواره های بد (شبکه های آن ور آبی).

ماهواره خوب و ماهواره بد

ماهواره خوب همان ماهواره‌ای است که از سکوهای کشور ما به هوا فرستاده می‌شود تا برای جهان برنامه برون‌مرزی پخش کند؛ بلکه آنها را آدم کند.

ماهواره خوب همان ماهواره‌ای است که صدا و سیما از روی آن برنامه های درجه 1 آن‌ور آبی را کپی می کند و آنها را به شکل درجه 3 ارائه می دهد. ماهواره بد همان ماهواره ای است که مردم اصل برنامه های درجه 1 آن‌ور آبی را از آن می بینند!

ماهواره خوب همان ماهواره ای است که 30 هزار نفر نیرو در شبکه هایش دارد و ماهواره بد همان ماهواره ای است که هر شبکه آن فقط 30 نفر نیرو دارد. با این وجود همیشه این ماهواره های بد هستند که مثل سپاه کفر تهاجم و نفوذ می کنند!

ماهواره خوب همان ماهواره ای است که در برنامه های تلویزیونی‌اش عروسک ها محبوب تر از آدمها هستند و ماهواره بد همان ماهواره ای است که در آن آدم، آدم است!

ماهواره خوب همان ماهواره ای است که بودجه شبکه هایش از قبض برق گفته تا تبلیغات انحصاری و بودجه دولتی و اسپانسر تامین می شود اما باز کسی برنامه هایش را نمی بیند و ماهواره بد همان ماهواره ای است که بدون این چیزها، برنامه می سازد و مردم آن را می بینند.

ماهواره بد شبکه هایش پارازیت دارند، خودش جریمه دارد، سایتش فیلتر می شود و تلفن هایش در مسابقات مسدود می شود و اگر هم کسی با آنها مصاحبه کند ممنوع الکار می شود ولی باز مثل کنه به مخاطبانش می چسبد. اما ماهواره خوب نه پارازیت دارد، نه فیلتر می شود و نه مسدود می شود و نه جریمه دارد اما باز مثل تفلون به مخاطبانش نمی چسبد.

ماهواره بد تبلیغات سینما پخش می کند و میان برنامه هایی با موضوع صرفه جویی در آب و محیط زیست پخش می کند اما ماهواره خوب، سینما و موسسه رسانه های تصویری را هووی خودش می داند و کاری به کارشان ندارد.

ماهواره خوب جایزه های 200- 300 هزار تومانی دارد اما ماهواره بد جایزه های 50 هزار دلاری دارد.

ماهواره خوب مردم را کچل می کند و از تماشاگران به عنوان دکور و یا برای سلام دادن و عالی گفتن استفاده می کند و به ظاهر خیلی احترام می گذارد اما ماهواره بد فقط با کیفیت برنامه هایش به مردم احترام می گذارد.

ماهواره خوب در اخبارش صادقانه می گوید از کدام کشورها و چه چیزهایی خوشش می آید اما ماهواره بد آب زیر کاه است و آدم نمی فهمد اخبارش چه جهتی دارد!

ماهواره خوب چیزهایی را که برای آدم مفید نیست سانسور می کند اما ماهواره بد اسمش روش است؛ فقط چیزهای بد پخش می کند!


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir