نگاهی طنز به مزاحمت های خیابانی برای زنان
شهاب پاك نگر بصورت طنز نگاهی کرده است به موضوع مزاحمت های خیابانی برای زنان در کشورمان!

پیاده روی زنان در کشورهای غربی خاک برسر!

شهاب پاك نگر در ستون طنز روزنامه قانون نوشت:

جرالدین دخترم! خوبی؟ 100 دفعه نگفتم میری دستشویی دمپایی رو خیس نکن؟!

بگذریم، تو مهندسی و بهتر می‌دانی در غربِ خاک‌برسر به خاطر کیفیت بنزین و ماشین‌ها هوا خیلی آلوده شده و بهتر است مردم به جای استفاده از خودرو با پای پیاده یا دوچرخه به سرکار بروند که یک تکانِ غیر موزونی هم به این هیکل داده باشند. حالا شکم که اعتبار مرد است اما زنان باید بیشتر روی اضافه وزن خود دقت داشته باشند. علی‌الحساب به تو توصیه می‌کنم فعلا فقط پیاده‌روی کن، ولی با رعایت این نکات:

الف) در خیابان‌های خلوت پیاده راه نرو، خصوصا اگر هوا تاریک باشد یا روشن. اصلا دختری که در خیابان خلوت راه می‌رود اگر قصد جلب توجه نداشته باشد، چه هدفی دارد؟ در خیابان‌هاي شلوغ هم پیاده‌روی نکن، یک سری از این مردهای غربی عادت دارند در مسیر مستقیم راه نروند به خصوص وقتی یک خانم سر راه‌شان باشد. راستی یادت نرود، یک هورمونی در پسرهای نوجوانِ غربی ترشح می‌شود که فکر می‌کنند اگر جلوی یک خانم جفتک بیندازند، آن دختر صد در صد عاشقش می‌شود. پس حواست را جمع کن که از جلوی نوجوان‌ها هم رد نشوی.

ب) همان‌طور که گفتم سعی کن همیشه پیاده‌روی کنی. ولی از کنار خیابان یا اتوبان راه نرو. بعضی ماشین‌ها عادت دارند برای خانم‌هایی که ایستاده‌اند یا راه می‌روند یا به هر نحوی از انحاء وجودِ خارجی دارند، بوق بزنند تا به حمل و نقل عمومی کمک کنند. اگر آن خانم مسیرش را عوض کند، آن‌ها حس انسان دوستی‌شان بیشتر تحریک می‌شود و بیشتر بوق می‌زنند و دنده عقب می‌گیرند تا جایی که ممکن است بزنند طرف را زیر کنند. در پیاده‌رو هم پیاده‌روی نکن. این یک قلم زن و مرد ندارد، اصلا یک قانون نانوشته وجود دارد که می‌گوید در پیاده‌رو حق تقدم با موتور است، بعد ماشینی که در پیاده‌رو پارک کرده، بعد ساختمان‌هایی که تمام پیاده‌رو را با برزنت بسته‌اند.

ج) دخترم، پزشکان توصیه می‌کنند روزی 10 تا 20 دقیقه پیاده‌روی جلوی نصف بیماری‌ها را می‌گیرد، پس تو هم سعی کن نصف سلامتی‌ات را به این شکل تضمین کنی. اما هنگام پیاده‌روی از روی پل عابر رد نشو. منظورم این نیست که سرت را مثل چی بیندازی پایین و از عرض خیابان رد شوی، نه! پل عابر خلوت است و یک‌دفعه دیدی یک آدم نیازمند گولاخی با چاقو سراغت آمد و خواست کیفت را به زور بگیرد. به هرحال در این شرایط، تنها راه نجاتت این است که خودت را به پایین پرت کنی و یحتمل در این مسیر اذیت بشوی. ضمنا از روی خط عابر هم رد نشو، باورت می‌شود در افسانه‌های غرب آمده است که پرنسس‌ها عاشق مردهای جوانی می‌شدند که با ماشین و با سرعت زیاد به سمت‌شان می‌آمدند و بعد زرت ترمز می‌کردند؟ خدا را چه دیدی شاید یکی از تو خوشش آمد و با نیت خیر، همین حرکت را در مورد تو تکرار کرد. فقط من نگرانم چون کیفیت خیابان و لنت ترمز در غرب خیلی مناسب نیست، ممکن است با یک زمان‌بندی اشتباه تلف شوی.

د) پیاده‌روی برای زن و مرد لازم است اما تو سعی کن از همین الان‌ها تا آخرِ سال بی‌خیال پیاده‌روی شوی. چون یکی دیگرِ از روش‌های دلبری در غرب این است که پسرها زیر پای دخترها سیگارت، نارنجک و بمب هیدروژنی می‌اندازند و دخترها هم یک دل نه 100 دل عاشق آن‌ها می‌شوند. ولی چون ما خانوادگی به انفجار حساسیت داریم و ممکن است دچار سوختگی زیاد بشویم توصیه می‌کنم در این بازه زمانی بی‌خیال پیاده‌روی شوی. اصلا اگر خواستی خودم برایت یک تردمیل می‌گیرم، در خانه راحت برای خودت قدم بزن. اگر دختر خوبی باشی شاید برایت یک دوچرخه ثابت هم بخرم تا حالش را ببری. ای بابایی قربونش بشه!



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: روزنامه قانون