زنان و مردان این عکس جالب و خاطره انگیز الان کجا هستند؟
شاید برایتان جالب باشد که سرگذشت مردان و زنان خاطره انگیزی که در این عکس حضور دارند را بدانید

سرگذشت زنان و مردان عکس خاطره انگیز

 عکس آیکونیک 1978 مایکروسافت را کسی نمی‌تواند فراموش کند. سؤال بزرگ اینجاست که در حال حاضر چه اتفاقی برای این مردان وزنان رخ‌داده است و الان کجا هستند؟

شاید اغلب شما بیل گیتس و پل آلن را بشناسید اما ممکن است بقیه را به خاطر نیاورید و دوست داشته باشید بدانید سرنوشت آنها چه شده است؟


عکس سال 1978

عکس سال 1978

 

1- نفر اول سمت چپ ردیف پایین: بیل گیتس که خوب معلوم است: از هیچی، با ارزش‌ترین کمپانی جهان را ساخت و ثروتمندترین مرد جهان شد.


2-نفر دوم در کنار بیل گیتس: اندرا لوئیس تنها کارمند اهل آلبوکرک بود که در مایکروسافت استخدام‌شده بود. وی نویسنده فنی مایکروسافت بود و متون نرم‌افزارها را می‌نوشت. در سال 1983 مایکروسافت را رها کرد و روزنامه‌نگار آزاد و نویسنده داستان‌های علمی-تخیلی شد. وی مالک مرکز ادبی Hugo House در سیاتل است.


3- نفر سوم ردیف پایین زنی که موهایی بلند و عینک دارد: ماریا وود، کتابدار در مایکروسافت بود و یا یکی از مردان عکس ازدواج کرد. دو سال بعدازآن مایکروسافت را ترک کرد و علیه مایکروسافت به دلیل تبعیض جنسیتی شکایت کرد. بعدازآن از رسانه‌ها تصویرش محو شد و به خانه‌داری و بزرگ کردن بچه‌های خود مشغول شد.
 

4- نفر آخر در ردیف پایین از سمت چپ: پل آلن نفر شماره دو مایکروسافت بود که از وی به‌عنوان مؤسس این کمپانی در کنار بیل گیتس یاد می‌شود. چهلمین ثروتمند جهان است. مالک یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های کشتی تفریحی است و میلیاردها دلار ثروت خود را در استارتاپ ها و ورزش هزینه می‌کند.
 

5- نفر اول سمت چپ در ردیف وسط: باب اوری-یر یکی از 11 چهره داخل عکس مسن‌ترین کارمند به شمار می‌رفت. وی کارمند اتاق کنترل ناسا زمان فرود در ماه بود. در مایکروسافت رئیس بخش محاسبات بود و روی داس خیلی کارکرد. در سال 1993 کمپانی را رها کرد و در تگزاس مشغول پرورش گاو شد. ثروت وی حدود 100 میلیون دلار برآورده شده است.
 

6- نفر دوم از سمت چپ در ردیف وسط: باب گرین برگ، نقش مهمی در توسعه زبان بیسیک داشت. در سال 1981 مایکروسافت را رها کرد و به بیزینس خانوادگی Coleco پرداخت. در سال 2008 روی نرم‌افزار گلف کارکرد.


7-  نفر سوم از سمت چپ در ردیف وسط: مارک مک‌دونالد اولین کارمند حقوق‌بگیر مایکروسافت بود که در سال 1984 ازآنجا رفت چراکه کار کردن در کمپانی‌های بزرگ را دوست نداشت. وی سپس در کمپانی Asymetrix که پل آلن آن را تأسیس کرده بود مشغول به‌کار شد  و بعداً وارد کمپانی نرم‌افزاری در سیاتل به نام Design Intelligence شد که در سال 2000 مایکروسافت آن را خرید و وی دوباره جزیی از مایکروسافت شد! در سال 2011 برای دومین بار مایکروسافت را رها کرد و برای کمپانی نرم‌افزاری Thunder شروع به‌کار کرد.


8- نفر آخر در ردیف وسط با پیراهن مشکی: گوردون لِتوین باسابقه‌ترین و وفادارترین کارمند به مایکروسافت بوده که تا سال 1993 در آنجا ماند. وی برنامه‌نویس بود و وقتی مایکروسافت را ترک کرد میلیونر بود. الان مزرعه‌دار بزرگ آریزونا شده و همراه همسرش رُز، بنیاد خیریه ویلبورفورس را راه‌اندازی کرده و مدیریت می‌کند.
 

9- نفر اول از سمت چپ در ردیف بالا: استیو وود درواقع شوهر خانم ماریا وود است که در سال 1980 مایکروسافت را رها کرد و با پل آلن بیزینس راه انداخت. وی کارآفرین سریالی است که جدیدترین استارتاپ اش Airnote است که مشاوره نرم‌افزاری می‌دهد.


10- نفر دوم در ردیف بالا: باب والاس یکی از اولین‌های مایکروسافت بود که در سال 2002 به دلیل ابتلا به ذات الریه درگذشت. وی بعد از ترک مایکروسافت روی داروهای روانگردان تحقیق می‌کرد  و کمپانی نرم‌افزاری Quicksoft را بنا نهاد.
 

11- نفر آخر در ردیف بالا: جیم لین، مدیر پروژه بود که در سال 1985 مایکروسافت را رها کرد و کمپانی نرم‌افزاری خودش را راه انداخت و اعلام کرد عدو شود سبب خیر...وی در اتحاد مایکروسافت با اینتل نقش اساسی داشت و در انحصاری کردن بازار پی سی برای مایکروسافت نقش کلیدی داشت.

 

عکس سال  2008

عکس سال  2008




گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir