عکسی بی نظیر از بارش شهاب در آسمان که ناسا منتشر کرد
ناسا عکس زیبا و بی نظیری از بارش شهاب را منتشر کرده است که در ادامه مشاهده می کنید

عکسی از بارش شهابی جباری

شهاب سنگ ها از صورت فلکی جبار به بیرون رانده شده اند. اکتبر زمان بارش شهابی جباری است. در عکس روز ناسا دهها شهاب ثبت شده که هفتۀ گذشته از فراز آتشفشان وولان هادا عبور کرده‌اند.

این عکس  خارق‌العاده ردهای متعدد شهاب های کوچک را نشان می دهد که همگی به نقطه‌ کوچکی در آسمان که کانون بارش نامیده می‌شود، می رسند.


بارش شهاب در آسمان

بارش شهاب در آسمان

شهاب های جباری به صورت سنگ ریزه از دنباله دار هالی جدا شده اند. دنباله دار هالی در واقع مسئول دو بارش شهابی شناخته شده است که دیگری اِتا دَلوی نامیده شده و هر سال ماه می قابل رویت است.

ماه بعد، بارش شهابی اسدی از دنباله دار تمپل- تاتل، ردهای شهابی درخشانی را ایجاد می کند. بارش شهابی جبّاری یکی از بارش‌های شهابی سالانه‌است که کانون بارش آن در صورت فلکی جبار به نظر می‌رسد. بارش شهابی جباری بارش خیلی مشهوری نیست امّا با این وجود جالب توجّه‌است.

این بارش معمولاً هر سال از حدود روز ۱۰ ماه مهر تا حدود روز ۱۶ ماه آبان فعّال است و در حدود روز ۲۹ ماه مهر به اوج می‌رسد. سرعت میانگین شهاب‌های این بارش نسبت به کره زمین در اوقات اوج این بارش معمولاً حدود ۶۶٫۲ کیلومتر بر ثانیه‌است که نسبتاً زیاد به شمار می‌آید امّا شهاب‌های این بارش چندان روشن نیستند و در عوض از خود خاکستر بیش تری بر جا می‌گذارند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir