روزهای داغ و سوزان ناهید! عکس
شاید باورنکردنی باشد اما دمای سطح سیاره ناهید یا ونوس, حدود 462 درجه سانتی گراد می باشد!

دمای سیاره ناهید حدود 462 درجه سانتی گراد می باشد

چرا سیاره ناهید (ونوس) این‌قدر با زمین تفاوت دارد؟ برای پاسخ به این پرسش، ژاپنی‌ها فضاپیمای رباتیک آکاتسوکی را به فضا پرتاب کردند که درنهایت پس از ۵ سال سرگردانی در فضا، سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) وارد مدار ناهید شد.

فضاپیمای آکاتسوکی (Akatsuki) که «مدارگرد اقلیمی ناهید» هم خوانده می‌شود، پس از پایان عمر برنامه‌ریزی‌شده‌اش به سیاره ناهید رسید؛ اما وضعیت فضاپیما و ابزارهای آن به‌قدری مساعد بود که آکاتسوکی توانست بسیاری از مأموریت‌های علمی خود را با موفقیت انجام دهد.

از مهم‌ترین مأموریت‌های آکاتسوکی می‌توان به این موارد اشاره کرد: آیا آتش‌فشان‌های ناهید هنوز فعالند؟ آیا در جو غلیظ این سیاره صاعقه و رعدوبرق اتفاق می‌افتد؟ چرا سرعت وزش باد به‌مراتب بیشتر از سرعت گردش وضعی این سیاره است؟


عکس منتشر شده از سیاره ناهید

عکس منتشر شده از سیاره ناهید

تصویری که ملاحظه می‌کنید، با دوربین IR2 آکاتسوکی در نور فروسرخ ثبت شده است و شبانگاه ناهید را نشان می‌دهد. ابرهای تیره‌رنگ مرتفع با الگوهای نوار مانند، به موازات استوای ناهید پراکنده شده‌اند و نور فروسرخ برآمده از لایه‌های ژرف‌تر و داغ‌تر جو ناهید را جذب می‌کنند. سیاره ناهید به دلیل «اثر گلخانه‌ای مهارنشدنی»، دمای بسیار داغی دارد و مستقل از روز یا شب بودن، دمای هوا در سطح این سیاره به ۴۶۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir