20 حقیقت جالب درمورد بروس لی
مطمئنا بارها نام بروس لی را شنیده و فیلم های وی را مشاهده کرده اید. در این مطلب با 20 نکته جالب درمورد بروس لی اشنا می شوید.

بروس لی در در ۲۰ جولای ۱۹۷۳ (۲۹ تیر ۱۳۵۲) به طرز مشکوکی  در سن ۳۳ سالگی از دنیا رفت. اکنون که حدود ۴۲ سال از مرگ او می‌گذرد، صحبت‌های متفاوتی درباره‌ی این اتفاق زده می‌شود. اما این‌طور که به نظر می‌رسد او به تومور مغزی دچار شده بود و پس مصرف قرصی به کما می‌رود و پس مدتی فوت می‌کند. برخی‌ نیز می‌گویند که او را به قتل رسانده‌اند. اما هر چه که هست او دیگر در میان ما نیست و باید با فیلم‌ها و سریال‌های او زندگی کنیم.

۱- بروس لی با تمرین کردن، حرکات خود را چنان سریع انجام می‌داد که می‌توانست دانه‌های برنج را در هوا با چوب مخصوص غذاخوری چینی‌ بگیرد. حرکات او به قدری سریع بود که عوامل فیلم‌سازی مجبور بودند برای این‌که‌ تماشاگران بتوانند حرکات او را ببینند، سرعت فیلم را پایین بیاورند.

۲- بروس لی می‌توانست قبل از اینکه شخصی از کیف‌پول باز شده‌ی خود سکه‌ای بیرون آورد و آن را ببندد، سکه‌ای از کیف او بردارد. او هیچ‌وقت دست از تمرین برنمی‌داشت تا بتواند نتایج خود را بهبود ببخشد و به بالاترین حد توانایی بدنش برسد.

۳- جسد واقعی بروس لی در فیلم «بازی مرگ» حضور داشت. صحنه‌هایی از کلیپ تشییع جنازه‌ی او در فیلم استفاده شده بود. یک نسخه‌ی کامپیوتری از بروس‌ لی بعد‌ها در فیلم «جنگجوی اژدها» استفاده شد.

۴- بروس لی زمانی از دست یک مرد عصبانی شد و چنان ضربه‌ای به او زد که بازوی آن مرد شکست. به خاطر اشتباهاتی که باب وال (بازیگر نقش مقابل بروس لی در فیلم‌های «اژدها وارد می‌شود»، «راه اژدها») انجام می‌داد، بسیار پیش می‌آمد که دستش با بطری‌های شیشه‌ای بریده می‌شد. بنابراین او در صحنه‌ای دیگر با ضربات واقعی از خجالت وال در می‌آمد. در واقع وال می‌دانست که قرار است ضربه‌ای به سمت او روانه شود ولی روحش هم خبر نداشت که این ضربه تا چه حد محکم خواهد بود.

۵- در سال ۱۹۶۲، بروس لی در مبارزه‌ای ۱۵ ضربه‌ی مشت و پا را روانه‌ی حریفان خود کرد که باعث ناک-اوت شدن (بیهوش شدن) آن‌ها به مدت ۱۱ ثانیه شد. طرفداران او هنوز تلاش می‌کنند که در ضربه‌ی «مشت نزدیک» معروف او مهارت پیدا کنند.

۶- بروس لی می‌توانست تنها با انگشت سبابه و انگشت شست حرکت شنا را انجام دهد. او می‌توانست این حرکت را ۵۰ بار تکرار کند. بسیاری از هم‌دوره‌های شما تلاش می‌کنند که بتوانند همانند بروس لی شنا بروند.

۷- بروس لی در در سال ۱۹۵۸ قهرمان مسابقات رقص چا-چا در هنگ‌کنگ شد. او در حالی به این مقام دست یافت که فقط ۱۸ سال داشت.

۸- بروس لی از مصدومیت کشنده‌ی ستون فقرات جان سالم به در بُرد. مهره‌ی چهارم کمر او به شدت آسیب دیده بود. بنا به تشخیص پزشکان این موضوع می‌توانست به قیمت پایان دوران بازیگری و کونگ‌فوی او منجر شود. اما بروس لی توانست دوباره‌ی روی پای خود بایستد و به دکترها ثابت کرد که درباره‌ی او اشتباه قضاوت کرده‌اند. او فلسفه‌ی درمان خود را استفاده و بیمارستان را ترک کرد تا قوی‌تر و سریع‌تر از قبل شود.

۹- او یک بار به صورت تصادفی جکی چان را کُتک زد. جکی چان به سختی مورد ضرب و شتم قرار گرفت، اما به این اتفاق می‌خندید و از قرار گرفتن در مقابل یکی از کسانی که بسیار به او افتخار می‌کرد، لذت می‌برد.

۱۰- بروس لی می‌توانست قوطی‌های نوشابه‌ی کوکا- کولای بدون دستگیره را با فشار انگشت به داخل، باز کند. لازم به ذکر است که در آن زمان قوطی‌های نوشابه از فولادهای ضخیم‌تری نسبت امروز ساخته می‌شدند.

۱۱- بروس لی می‌توانست تحته‌های چوبی ۶ اینچی (۱۵ سانتی‌متری) ضخیم را بشکند. بروس لی می‌گفت «تخته‌ها عکس‌العملی از خود نشان نمی دهند»، بنابراین او ترجیح می‌داد که به انسان‌ها ضربه بزند.

۱۲- بروس لی در تمریناتش با جیمز کابرن با ضربه‌ی پا‌ی خود یک کیسه‌ی بوکس ۱۵۰ پوندی (۶۸ کیلوگرمی) را نابود کرد. جیمز کابرن یکی از ستارگانی بود که به بروس لی آموزش می‌داد.

۱۳- بروس لی سرسخت‌تر از چاک نوریس (رزمی‌کاری که بنیان‌گذار سبک چان-کوک-دو بود و در فیلم راه اژدها در مقابل بروس لی بازی کرد) است. نوریس زیاد درباره‌ی این موضوع حرف نمی‌زند. اما یکبار اشاره کرد که دوستش، بروس‌ لی می‌تواند او را در مبارزه شکست دهد.

۱۴-  بروس لی یکی از طرفداران گامای بزرگ، تنها کشتی‌گیر بدون شکست جهان بود. دوران حرفه‌ای ورزش او ۵۰ سال به طول انجامید.

۱۵- یک مجسمه‌ از بروس لی در شهر موستار (شهری درجنوب کشور بوسنی) وجود دارد، چون او شخصیتی داشت که همه‌ی قومیت‌ها او را دوست داشتند و با فلسفه‌ی او موافق بودند. بعد‌ها این مجسمه توسط گروه خرابکاری نابود شد.

۱۶- بروس لی یکی از طرفداران دو آتیشه‌ی محمد‌علی کِلِی (مشت زن افسانه‌ای مسلمان) بود و با وسواس خاصی مبارزات او را تماشا می‌کرد. بروس لی به صورت جامع حرکات محمد‌علی را مورد مطالعه قرار می‌داد، مبارزات او را بارها و بارها تماشا می‌کرد.

۱۷- بروس لی بر اثر یک واکنش آلرژی‌زا از دنیا رفت. او بر اثر مصرف قرص اِکوژسیک، یک واکنش آلرژی‌زا به او دست داد و در سن ۳۳ سالگی از دنیا رفت.

18- سرعت بروس لی در هنگام انجام واکنش و ضربه‌ از فاصله‌ی ۳ فوتی، در عرض حدود ۰.۰۵ ثانیه اتفاق می‌افتاد. صحنه‌ی مبارزه‌ای وجود دارد که در آن بروس لی ۵۰ حریف را نابود می‌کند.

۱۹- بروس لی یک رَگ آمریکایی نیز دارد. یکی از والدین مادر او آلمانی است. گریس هو (مادر بروس لی) یک دو رگه‌ی آلمانی کاتولیک بود. در واقع مادربزرگ بروس لی (مادر گریس هو) یک آلمانی بود.

۲۰- ییپ من کسی است که استعداد بروس لی در زمینه‌ی هنرهای رزمی را کشف کرد و به او آموزش داد. بروس لی به استاد خود قول داد که کنگ‌فو را فقط در چین حفظ کند و هیچ‌وقت تکنیک‌های مبارزه را به خارجی‌ها نشان ندهد. اما او به قولش وفا نکرد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: bartarinha.ir