شیوا رز، بازیگر ایرانی الاصل هالیوود
شیوا رز مک درموت بازیگر ایرانی الاصلی ایست که ملیتی ایرانی و آمریکایی دارد.

شیوا رز مک درموت کیست؟

«شیوا رز مک درموت» (Shiva Rose McDermott)، هنرپیشه دوملیتی سینمای آمریکا، در گفت و گو با بخش هنری شبکه فاکس نیوز به «ایرانی بودن» خود افتخار کرد و در عین حال «تروریست نامیدن» ایرانی‌ها از سوی غرب را بزرگترین سوء برداشت نسبت به آنها دانست.

شیوا که تاکنون در چندین فیلم آمریکایی ایفای نقش کرده است در حاشیه یک نمایشگاه سالانه در لس آنجلس به خبرنگار هنری فاکس نیوز گفت: "بهترین خصیصه ایرانی بودن، فرهنگ غنی و مردم مهربان آن است".

همسر «دیلان مک درموت» هنرپیشه مرد آمریکایی با انتقاد از نگاه غرض ورزانه غربی‌ها به مردم ایران گفت: "بزرگترین سوءبرداشت نسبت به مردم ایران در حال حاضر این است که همه فکر می‌کنند آنها تروریست هستند در حالی که اینگونه نیست".


شیوا رز مک درموت بازیگر ایرانی الاصل در امریکا

شیوا رز مک درموت بازیگر ایرانی الاصل در امریکا


درباره شیوا رز

«شیوا رز مک درموت»، متولد سال 1969 در سانتامونیکا کالیفرنیا و هنرپیشه فیلم‌های آمریکایی است. وی دارای پدر ایرانی و مادر ایرلندی است. پدر او، قریب افشار، در حال حاضر یکی از مجریان و تهیه کنندگان تلویزیونی در آمریکاست.

شیوا که قبلاً با دیلان مک درموت هنرپیشه آمریکایی ازدواج کرده بود اوایل 2009 به طور رسمی از او جدا شد. ماحصل این ازدواج دو فرزند دختر است. وی تاکنون در چندین فیلم و سریال آمریکایی ایفای نقش کرده است.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: asriran.com