معروف ترین بازیگران و هنرمندانی که در جوانی درگذشتند
بازیگران و هنرمندان زیادی بودند که در جوانی درگذشتند. قصد داریم یادی بکنیم از این هنرمندان که خیلی زود از میان ما رفتند.

بازیگرانی که خیلی زود از دنیا رفتند

 «ناگهانی» صفتی است که وقتی با مرگ ترکیب می شود انتظار شنونده از خبر این است که حتما حادثه ای دلیل این ترکیب کذایی باشد اما حالا دیگر بیماری هم جزو حادثه محسوب می شود و باور داریم که دیگر مرگ سن و سال نمی شناسد.

هنرمندان بسیاری بوده اند که ناگهان از میان ما رفته اند. از پرویز فنی زاده از بهترین بازیگران سینمای ایران گرفته که در سال های ابتدای انقلاب به دلیل بیماری کزاز درگذشت گرفته تا حسن جوهرچی که دو روز پیش بنا بر آنچه «نارسایی کبد» عنوان شد از میان ما رفت.


مرتضی پاشایی؛ آوازی که ماند، خواننده ای که رفت

پاشایی بدون شک یک پدیده در موسیقی ایران بود نه به دلیل نوع ترانه و سبک و سیاق خواندنش که به دلیل محبوبیت عجیبی که در مدت کوتاهی به دست آورد. همین موضوع را می شود از واکنش های بسیار پس از مرگش متوجه شد و البته آن تشییع جنازه عجیب و غریب و پر حاشیه اش . مرتضی پاشایی وقتی درگذشت تنها 30 سال داشت. دلیل مرگ او از زبان وزیر بهداشت وقت سرطان معده عنوان شد. سرطانی که به گفته آقای وزیر شایع ترین نوع سرطان در مردان ایرانی است.

عسل بدیعی؛ بودن یا نبودن

مرگ چهره ها در رسانه ها ( حداقل در ایران) همیشه پرحاشیه بوده است. دلیل مرگ از اولین شایعه هایی است که پس از درگذشت این چهره ها دست به دست می شود. این قضیه برای بازیگر زن جوان سینمای ایران هم صدق می کرد. عسل بدیعی که اولین حضورش در سینمای ایران در یکی از فیلم های ماندگار سینما یعنی «بودن یا نبودن» بود در سن 36 سالگی به دلیل پارگی عروق مغزی و به دنبال آن خونریزی مغزی و ایست تنفسی درگذشت. هر چند شایعات بسیاری درباره مسمومیت دارویی او بسیار خانواده او را در روزهای نبودنش آزرد.

علی طباطبایی؛ ناگهانی ، شوک آور

شاید صفت «ناگهانی» برای علی طباطبایی بازیگر جوان سینمای ایران مصداق بیشتری داشته باشد. بازیگر جوانی که در سن 32 سالگی در شهریور سال گذشته به علت ایست قلبی درگذشت. کسی فکر نمی کرد که ایست قلبی می تواند جان یک جوان سرحال را هم بگیرد اما شهریور سال گذشته این اتفاق برای علی طباطبایی افتاد.

نیما وارسته؛ نتهایی که خاموش شد

آهنگساز و نوازنده و سرپرست ارکستر موسیقی پاپ ایران هم در سن و سالی که کسی کمتر انتظار داشت از دنیا رفت. این نوازنده چیره دست هم در استخر منزلش به دلیل آن چه «نارسایی قلبی» عنوان شد از دنیا رفت. نیما وارسته هم در هنگام مرگ تنها 36 سال داشت .

پوپک گلدره؛ ستاره ای که خاموش شد

اما بعد از بیماری بیشترین دلیل مرگ ستاره های جوانمرگ دنیای هنر تصادف بوده است. شاید معروف ترین جوانمرگ سینمای ایران پوپک گلدره باشد که در سن 34 سالگی بعد از اینکه 8 ماه در کما بود در بیمارستان مهر تهران درگذشت. هر چند این بازیگر در سن کمی از دنیا رفت اما حضور پر رنگش در سینمای ایران همچنان مرگ او را برای دوستداران سینمای ایران تازه نگه داشته است.

سعید امینی ؛ یک فیلم کافی بود

سرنوشت سعید امینی در سینمای ایران بسیار جالب توجه بود. او تنها یک فیلم بازی کرد اما همان یک فیلم آنقدر مورد توجه قرار گرفت که سعید امینی بازیگر اصلی آن یک شبه ره صد ساله برود. هر چند عجیب تر اینکه سعید امینی بعد از فیلم «نفس عمیق» حاضر به بازی در فیلم های دیگر نشد تا با همان فیلم در سینمای ایران جاودانه شود و سروش صحت به او لقب «جیمز دین سینمای ایران» را بدهد. این بازیگر در روز سه‌شنبه هفتم آبان ۱۳۹۲ بر اثر گازگرفتگی درگذشت. سعید امینی هنگام مرگ تنها 29 سال داشت.

داود اسدی؛ خنده هایی که ناتمام ماند

داوود اسدی بازیگر تلویزیون و سینما و البته نویسنده بود. او با بازی در برنامه طنز ساعت خوش به شهرت رسید . برنامه ای که در نوروز پخش می شد و طرفداران بسیاری داشت و عجیب آنکه داود اسدی هم در همان روزها از دنیا رفت. این بازیگر و نویسنده هم قربانی تصادف شد، هر چند او پس از تصادف مدت ها در کما بود تا مشکلات تنفسی به مقاومت این بازیگر چیره شود و او در سن 40 سالگی از دنیا برود.

شاهرخ غیاثی؛ مرگی که ثبت شد

از مرگ شاهرخ غیاثی حدود 20 سال می گذرد اما یکی از معدود بازیگران سینمای ایران است که به خاطر حادثه بر سر صحنه فیلم درگذشت. غیاثی نقاش، مجسمه ساز و بازیگر بود و در جریان فیلمبرداری فیلم «فصل پنجم» رفیع پیتز به خاطر افتادن از روی گاری دچار حادثه شد که منجر به مرگ این چهره هنرمند شد. غیاثی نامزد جایزه بهترین یازیگر از جشنواره فجر هم بود و در هنگام مرگ تنها 44 سال داشت.

ناصر عبدالهی؛ آوازه خوان نه آواز

دی ماه 85 وقتی تصویر او با حالتی نه چندان مساعد در رسانه ها منتشر شد همه دوستداران او و موسیقی پاپ شوکه شدند. ناصر عبدالهی خواننده بندری موسیقی ایران در اوج شهرت و فعالیت موسیقی اش به دلیل مرگ مغزی و پس از مدتی که در کما بود در حالی که تنها 36 سال داشت درگذشت. مرگ او یکی از پرحاشیه ترین مرگ های چهره های هنری بود که البته پس از گذشت یک دهه معلوم شد او نه به واسطه بیماری یا تصادف که به قتل رسیده است.

نیما طباطبایی؛ این سرطان لعنتی

نیما طباطبایی کارگردان جوان سینمای ایران هم قربانی سرطان شد. «تومور مغزی» دلیلی بود که او را در سن 39 سالگی از زندگی محروم کند. کارگرانی که تازه با مستند «من ناصر حجازی هستم» توانسته بود نام خودش را در سینمای ایران مطرح کند.

حسن جوهرچی؛ کات

«عارضه کبدی و عفونت ریوی و کلیوی و علت ایست قلبی» این دلیلی است که برای مرگ حسن جوهرچی عنوان شده است. بازیگری که در آستانه 49 سالگی و در جریان جشن سینمای ایران بسیار ناگهانی درگذشت. او به واسطه سریال پرطرفدار «در پناه تو» در دهه هفتاد به شهرت رسیده بود.

و دیگرانی که آرام رفتند

بسیاری از چهره های مطرح در دنیای هنر ایران آرام تر از آنچه برای رسانه ها چندان اهمیتی داشته باشد در سن جوانی درگذشتند. مجید بهرامی هنرمند بسیار قابل عرصه تئاتر که به واسطه سرطان در سن 37 سالگی درگذشت، محسن رسول اف عکاس خوش آتیه که در 25 سالگی بر اثر سقوط هواپیما درگذشت، سید امین مهاجرانی آهنگساز جوان سینما و تلویزیون در 27 سالگی به دلیل ایست قلبی از میان ما رفت، فرانک میری بازیگر جوان سینما و تئا‌تر، دستیار کارگردان سینما و فارغ‌التحصیل بازیگری در 28 سالگی، بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت، نیما نهاوندیان مجری برنامه‌های ورزشی صدا و سیما در 32 سالگی به واسطه عارضه مغزی درگذشت و پیمان سنندجی زاده بازیگر 22 ساله سینمای ایران بر اثر تصادف درگذشت.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: jamejamonline.ir