در میان گونه های آبزی حیوانات، دسته هایی بوده اند که از جمله حیوانات خطرناک و ترسناک شناخته می شوند. در این مطلب سعی داریم تا شما را با تعدادی از این موجودات ترسناک ماقبل تاریخ آشنا کنیم...



در آکواریوم ماقبل تاریخ موجودات ترسناک کم نبودند. یکی از این موجودات "Liopleurodon" نام دارد. در مورد گونه اصلی و طول این موجود هنوز هم میان محققان اختلافاتی  وجود دارد. به نظر می رسد این ماهی بین 6 تا 10 متر طول داشته و البته بیشتر سر آن از دندان های تیز تشکیل شده بوده است.
دانشمندان با ساختن مدل هایی از این ماهی دریافتند که سرعت خیلی زیادی نداشته است و نحوه حمله کردن آن را نیز می‌توان به کروکدیل‌ها نسبت داد. چرا که به کمک حمله های رعدآسا شکار را از پای در می‌آوردند.




این موجود برای اولین بار در اعماق دریای نیوزیلند یافت شد و فیزیک خاص او توجه بسیاری از دانشمندان به آن جلب کرد. Mauisaurus گردنی به طول 14 متر داشته و این در حالی است که کل بدن او تنها 20 متر بوده است. با این گردن این موجود در میان حیوانات با گردن دراز اول می‌شود.



یکی از ترسناکترین موجودات دریا Dunkleosteus است به گونه ای که شاید دایناسورها نیز در آن زمان از او می ترسیدند. این موجود که نزدیک به 10 متر طول داشته است به جای دندان استخوان های بسیار تیزی در دهان داشته است.  دانشمندان محاسبه کرده اند که فشاری که آرواره های Dunkleosteus می توانسته است وارد کند هم سطح با خطرناکترین دایناسورها است. نکته جالب دیگر در مورد آرواره های این حیوان سرعت باز و بسته شدن آن است. این موجود می توانسته است در یک پانزدهم ثانیه دهانش را باز و بسته کند.




موجود ترسناک بعدی یک دایناسور با فیزیکی بسیار عجیب است. این دایناسور که شباهت زیادی با ماهی ها ندارد از جمله کوتاه گردن ها به شمار می رود. طول کل بدن این موجود نزدیک به 15 متر بوده است اما دندان های ترسناک آن نزدیک به 28 سانتی متر طول داشته است. تحقیقات نشان می دهد که این موجود در مناطق استرالیا زندگی می کرده و می توانسته یک انسان را به طور کامل ببلعد. سر این موجود به تنهایی نزدیک به 3 متر طول داشته است.



یکی از گونه های اولیه کوسه ها موجوداتی با آرواره های بسیار عجیب بودند. ارواره پایینی این کوسه از تعداد بیشماری دندان تشکیل شده و هر طعمه ای را می توانست در یک لحظه از بین ببرد. محققان فکر می کنند که این موجود از انقراض بزرگ جان سالم بدر برده است و شاید همچنان در اعماق اقیانوس ها حکمرانی می کند.



نهنگ ها و وال ها، هنوز در اقیانوس ها دیده می شوند اما پدر بزرگ آن ها در سال های بسیار دور منقرض شده است. این موجود به قدری بزرگ بوده است که می توانسته یک وال بالغ را به راحتی ببلعد. همچنین دندان های 35 سانتی متری آن را هیچ موجود دیگری در دنیا ندارد. سر این موجود 4 متر طول داشته است و فیزیک کلی آن مشابه وال های امروزی بوده است.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: yjc.ir

مطالب جالب دیگر:

زشت ترین و وحشتناک ترین زن جهان! + عکس
تصاویری عجیب از گربه ای که از ترس شیر بالای یک کاکتوس 15 متری پرید!
زنی پس از مرگش، گربه اش را میلیونر کرد! + عکس