ADSL نوعی ارتباط اینترنتی پر سرعت است که امکان استفاده همزمان از اینترنت و تلفن را فراهم می کند. این روش ارتباطی با وجود اینکه برای اتصال به اینترنت از سیم تلفن استفاده می کند اما..
ADSL نوعی ارتباط اینترنتی پر سرعت است که امکان استفاده همزمان از اینترنت و تلفن را فراهم می کند. این روش ارتباطی با وجود اینکه برای اتصال به اینترنت از سیم تلفن استفاده می کند اما به خاطر ویژگی های فنی خاص خود تلفن را اشغال نکرده و استفاده همزمان از اینترنت و تلفن را برای کاربر امکان پذیر می کند. داشتن سرعت بالا تا 40 برابر ارتباط Dialvp و عدم نیاز به سیم کشی مجدد از سایر ویژگی های این روش ارتباطی است.
در ارتباط ADSL از آنجایی که داده های شما در قالب بسته های اطلاعاتی و به صورت دیجیتال انتقال می یابند مانعی در استفاده همزمان از تلفن و اینترنت وجود نخواهد داشت. همچنین ساختار دیجیتال انتقال داده ها و استفاده بیشتر از فضای فرکانسی سیم مسی رابط باعث افزایش سرعت ارتباط و به دنبال آن ارتقای کیفیت اتصال به دنیایی نو خواهد بود.
از ویژگی های جذاب این سرویس شامل توانایی استفاده همزمان از خط تلفن و سرویس اینترنت، توانایی استفاده همزمان هر اتصال ADSL برای بیش از یک نفر، سرعت بالا در تبادل داده ها، کاربردهایی مانند کنفرانس ویدیویی و تلفن اینترنتی را فراهم می کند.

Wimax سیستمی کاملاً وایرلس بوده و هیچ نیازی به سیستم دستگاه و شارژ تلفن ندارد. برای اینکه بتوانید مودم مورد نظر خود را انتخاب کنید می توانید از این بخش کمک بگیرید.
اما در مورد مودم های wimaxوwifi و تفاوت آنها:Wimax سیستمی کاملا وایرلس (بی سیم) بوده و هیچ نیازی به سیم، دستگاه و شارژ تلفن ندارد. در wimax که تلفیقی از wifi و شبکه های مخابراتی نسل سوم تلفن های همراه محسوب می شود.
وای فای مخفف عبارت wireless Fidelity است و کارکرد آن مانند Bluetooth است یا به عبارتی یکی از استانداردهای Blutooth به شمار می رود. شما با استفاده از wifi می توانید در هر مکانی از طریق Laptop به اینترنت متصل شويد.
مودم wimax: فناوری wimax از فناوری ADSL جدیدتر است. همچنین با داشتن یک مودم wimax شما امکان جابه جایی بر هر نقطه را خواهید داشت. اما ADSL پایدارتر بوده و به طور معمول کمتر قطع می شود.

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: konjkav.com

مطالب جالب دیگر:
مردی که می گوید به مایکل جکسون اسپرم اهدا کرده تا مایکل پدر شود!! + عکس
پسری که عزرائیل از کشتنش نا امید شده است!! + عکس
تفاوت های «وایرلس» و «وای-فای» چیست؟