Wi-Fi مجاني در اماكن عمومي مثل هتل‌ها، فرودگاه‌ها، فروشگاه‌ها، ترمينال‌ها و... براي انجام كارهاي مهم و خيلي سريع مورد استفاده قرار مي‌گيرد اما استفاده از اين امكانات اگرچه كار كاربران را راه مي‌اندازد اما...
Wi-Fi مجاني در اماكن عمومي مثل هتل‌ها، فرودگاه‌ها، فروشگاه‌ها، ترمينال‌ها و... براي انجام كارهاي مهم و خيلي سريع مورد استفاده قرار مي‌گيرد اما استفاده از اين امكانات اگرچه كار كاربران را راه مي‌اندازد اما بايد ديد به خطراتش مي‌ارزد يا نه؟
محققان امنيتي شركت پاندا سكيوريتي در تحقيقاتي گسترده به بررسي ميزان خطرات استفاده از Wi-Fi مجاني در امكان عمومي پرداخته است.
در اين تحقيق عنوان شده است در هر ارتباط اينترنتي تمام آنچه ارسال و يا دريافت مي‌شود، كدگذاري مي‌شوند، اما باز هم خيلي فايده ندارد و Wi-Fiهاي عمومي و البته مجاني، امن نيستند.

Wi-Fi بگوييم يا جاسوس
شبكه Wi-Fi مجاني يعني باز بودن براي كل كاربران و اين دقيقا به اين معني است كه كاربران متصل به شبكه مي‌توانند ارتباطات يكديگر را كنترل كنند.
شايد اين سوال براي شما پيش بيايد كه پس در خانه خودمان هم كه چند نفر به طور همزمان از شبكه Wi-Fi استفاده مي‌كنند، هم امنيت نداريم؟

در پاسخ بابد به اين نكته اشاره كنيم زماني كه شما و اعضاي خانواده تان در حال استفاده از Wi-Fi مشترك خود هستيد به دليل امكان رمزگذاري داده‌ها كسي از اعضاي خانواده تان نمي‌تواند متوجه رفت و آمد شما در فضا مجازي شود اما در اماكن عمومي كه اينترنت به صورت مجاني در اختيار شما قرار داده شده است، شما هيچ كلمه عبوري براي اتصال به مودم وارد نمي‌كنيد و اين دقيقا يعني اينكه هيچ رمزگذاري وجود ندارد و ساير كاربران متصل كنجكاو نيز مي‌توانند بفهمند شما به چه وب سايت‌هايي سر زده ايد.

راه حل
اگر به هر حال مجبور هستيد براي انجام يك كار فوري و ضروري به اينترنت متصل شويد و قصد داريد از Wi-Fi اماكن عمومي استفاده كنيد، محققان امنيتي آزمايشگاه پاندا سكيوريتي به شما توصيه مي‌كنند از پروتكل HTTPS كمك بگيريد تا نتوانند رد شما را در دنياي مجازي بزنند.

در اين مسير اما هميشه مراقب حفره‌ها و آسيب پذيري‌هاي امنيتي و البته هكرهاي هميشه در صحنه هم باشيد. آنها به راحتي مي‌توانند در زمان جستجوي شما براي اتصال به Wi-Fi قبل از شما به دستگاه متصل شده و بين شما و مودم و در بين مسير، اطلاعات مهم و حساس را مثل رمزهاي بانكي بربايند و قبل از آنكه به خودتان بجنبيد، حساب شما را خالي كنند.
از اين رو محققان امنيتي آزمايشگاه پاندا سكيوريتي به كليه كاربران توصيه مي‌كند، اگر نگران امنيت اطلاعات خود هستيد از شبكه Wi-Fi كاملا امن براي اتصال به اينترنت استفاده كنيد. نصب يك آنتي ويروس خوب و مطمئن و البته هميشه بروز را هم فراموش نكنيد.

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: rouzegareno.ir

مطالب جالب دیگر:
زنی که با دیدن روزنامه از ترس سکته می کند!! + عکس
خرافه های جالب مردم دنیـا در مـورد خـوش شانـسی!!
عکس منتخب روز / 10 بهمن
لوازم خانگی جدید ال جی با سیستم چت خانگی!!
کارتون روز: ۲۵ میلیون نفر از لیست یارانه می‌افتند!