... پروفسور فریبرز ناطقی الهی، بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران زلزله واز اعضای کمیته تدوین آیین نامه زلزله در ایران...


پروفسور فریبرز ناطقی الهی، استاد مهندسی زلزله و سازه گفت: در صورت وقوع زلزله در تهران نزدیک به شش میلیون نفر کشته خواهند شد.
بعد از تجربه زلزله بم، هنوز شاهد ساخت و سازه های غیر اصولی در کشور هستیم!

پروفسور فریبرز ناطقی الهی، بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران زلزله واز اعضای کمیته تدوین آیین نامه زلزله در ایران در همایش رویکردی نوین بر مدیریت بحران وخطرپذیری لرزه ای در سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی این دانشگاه گفت: هنوز بعد از گذشته زلزله پنجم دی سال 83 بم، شاهد نبود نظارت و دقت کافی در ساخت و سازهای شهری و روستایی در کشور هستیم.

فوق تخصص مدیریت بحران از دانشگاه آکسفورد انگلیس با اشاره به ضرورت شناخت و تعریف مناسب دقیق بحران یادآور شد: بحران‌ها با عدم آگاهی نسبت به مسائل پیرامون ایجاد می‌شود و به همین دلیل در قدم اول باید خطر، آسیب پذیری و مدیریت بحران را تعریف کرد و بعد آن را بشناسیم چرا که دقت در شناخت و شناسایی، خطر آسیب پذیری را کم می‌کند.

دکترای سازه از دانشگاه کلمبیای آمریکا افزود: باید بدانیم بیش از 95 درصد شهرها و روستاهای کشورمان از قبل ساخته شده است و اولویت اصلی ما در مقاوم سازی، طراحی در ساخت سازه‌های مقاوم، ارائه آموزش های مستمر به مدیران و مردم است.

وی تاکید کرد: در تهران با عنوان شهری که بر روی گسل‌های فراوان قرار گرفته اگر تدابیر ویژه‌ای از سوی مسوولان اندیشیده و به کار گرفته نشود؛ در صورت وقوع زلزله شاهد کشته شدن نزدیک به یک و نیم میلیون نفر و مصدوم شدن چهار و نیم میلیون نفر خواهیم بود که با توجه به ساختار شهری تهران باید آن تعداد زخمی ‌و مصدوم را نیز کشته شده فرض کنیم.
 
 

 

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: noandish.com
 
 
مطالب جالب دیگر:
"مايكل جكسون" روزهای آخر عمرش را سپری می‌کند
مسواک جدید: مسواک لیزری!!(+عکس)
هزینه هربار پیاده روی فضایی، 5 تا 15 میلیون دلار!!
پسری که سرش از تن جدا شده بود از مرگ نجات یافت!!
خوکی که یک ماه در زیر آوار بود، حیوان سال 2008!