در میان گزارش‌های متعددی که طی هفته اخیر نشریات مختلف در ارتباط با دستاوردهای سال 2008 منتشر کرده‌اند مجله PC گزارشی به منظور پیش بینی در مورد...

در میان گزارش‌های متعددی که طی هفته اخیر نشریات مختلف در ارتباط با دستاوردهای سال 2008 منتشر کرده‌اند مجله PC گزارشی به منظور پیش بینی در مورد برترین تکنولوژی‌های رایانه‌ای و ارتباطاتی سال آینده میلادی ارائه کرده است.

مجله PC طی مقاله‌ای در شماره اخیر خود به پیش بینی برترین‌های تکنولوژی‌های رایانه‌ای و ارتباطاتی سال 2009 میلادی پرداخته است.

1- ارائه ویندوز 7: ویندوز 7 تکنولوژی را از رکود خارج خواهد کرد. زمانی که شرکت مایکروسافت ویندوز 7 را در اواسط سال آینده ارائه کند این برنامه می‌تواند اقتصاد تکنولوژی را تسریع بخشیده و بهبود دهد زیرا این سیستم عامل می‌تواند فروش انواع رایانه و لپ تاپ را در اواخر سال 2009 افزایش دهد.

2- بهبود سریع تجارت تکنولوژی: صنعت تکنولوژی اولین صنعتی خواهد بود که از بحران اقتصادی خارج خواهد شد. در حالی که تجارت املاک و اتومبیل به کندی از بحران خارج خواهند شد صنعت تکنولوژی با سرعت و حرکتی صعودی به حالت اولیه باز خواهد گشت.

3- افزایش اشتغال به کار و رواج مجدد استفاده از رایانه‌ها: بسیاری از افرادی که به دلیل بحران اقتصادی از کار خود اخراج شده‌اند متخصصانی هستند که توانایی ارائه خدمات متفاوتی را خواهند داشت. در این صورت تکنولوژی رایانه‌ها و ارتباطات به عنوان پایه اصلی این کارهای جدید با پیشرفت مواجه خواهد شد.

4- افزایش فروش مینی لپ تاپها: سال 2009 سالی خواهد بود که فروش مینی لپ تاپها با افزایش قابل توجهی مواجه خواهد شد. تولید کنندگان این صنعت در سال جدید میلادی بالغ بر 36 الی 38 میلیون مینی لپ تاپ را در سرتاسر جهان به فروش خواهند رساند.

5- افزایش محبوبیت تلفن‌های هوشمند: طی 12 ماه آینده تلفنهای هوشمندی نظیر آی فون و بلک بری جای پای خود را در اروپا و آمریکا مستحکم تر ساخته و تا سال 2015 این تجهیزات بالغ بر 65 درصد از فروش جهانی تلفن های همراه را به خود اختصاص خواهند داد.

6- گسترش سیستم عامل آندرونید: تا انتهای سال 2009 میلادی سیستم عامل جدید گوگل با سرعت فراگیر خواهد شد و تمامی تلویزیون های دیجیتال و تلفنهای هوشمند و یا حتی رایانه های خانگی را در اشغال خود در خواهد آورد. این سیستم عامل می تواند به عنوان رقیبی جدی محبوبیت سیستم عامل لینوکس را مورد تهدید قرار داده و تا سه سال آینده به عنوان سیستم عامل اصلی در جهان مورد استفاده قرار بگیرد.

7- افزایش قیمت سهام شرکت اپل: حتی در بدترین شرایط بحران اقتصادی سهام اپل حداقل دو درجه افزایش خواهد یافت. استفاده آسان و خصوصیات منحصر به فرد محصولات این شرکت تعداد بیشتری از مصرف کنندگان را به سمت خریداری محصولات این شرکت سوق خواهد داد. در عین حال اپل به نوآوری و ابداع بر روی آی فون ادامه داده و این محصول را با قیمتی پایین تر در سطح جهانی به فروش خواهد رساند.

8- افزایش فعالیت‌های مایکروسافت در زمینه تلفن‌های هوشمند:  در صورتی که اپل در جهت استحکام جایگاه خود اقدامی جدی به عمل آورد، مایکروسافت به منظور افزایش و یکپارچگی موقعیت تلفن‌های هوشمند این شرکت با شرکت RIM همکاری خود را آغاز خواهد کرد.
 
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.ir
 
 
مطالب جالب دیگر:
ادامه‌ انتقادها بر سر جابه‌جايی "بكهام"
نهایت خساست!
پرفروش‌ترين گوشی‌های تهران
زندگی نباتی
كليدی ترين كلمه جستجو شده در سال 2008