این پستاندار دارای قد بلند و پوزه درازی بوده و به احتمال زیاد می‌تواند افراد و حیوانات دیگر را گاز بگیرد. این درحالیست كه برای اولین بار و در...

این پستاندار دارای قد بلند و پوزه درازی بوده و به احتمال زیاد می‌تواند افراد و حیوانات دیگر را گاز بگیرد.
این درحالیست كه برای اولین بار و در تابستان سال 2008 میلادی، محققان دانشگاه «دومینیكن» از این جاندار خون گرم در مناطق جنگلی تصویر برداری كردند، اما انتظار نمی‌رفت كه این پستاندار جزو گونه‌های كشف نشده باشد.
 

از این رو هنگامیكه تصاویر گرفته شده در اختیار محققان و پژوهشگران علوم زیستی دانشگاه كارائیب قرار گرفت، آنها به این نتیجه دست یافتند كه این گونه از پستانداران كشف نشده‌ باقی مانده‌اند، به همین دلیل پژوهش و تحقیق بر روی آنها آغاز شد. 

محقان نام علمی‌این گونه را « سولنودون پارادوكسوس» نامیده و متوجه شدند كه این پستاندار از حشرات و حیوانات كوچك نظیر موش‌ها تغذیه می‌كند. به علاوه،‌ محققان مركز پژوهشی حفاظت از طبیعت و حیات وحش « هیسپانیولا» در كارائیب تصمیم دارند پیش از رها‌سازی این گونه تازه كشف شده، از این جانور نمونه دی.ان.ای گرفته و بر روی آن تحقیق و بررسی كنند.

دكتر«ریچارد یانگ» یكی از محققان مركز حفاظت از حیات وحش «دورل» در این باره گفت: همكاران من از اینكه این موجود جدید در مناطق جنگلی دومینیكن كشف شده، بسیار خوشحال هستند و احتمال می‌دهند كه نمونه‌های دیگری از این موجود در این نواحی زندگی كنند.

این درحالیست كه انجمن حفاظت از حیات وحش انگلستان در تلاش است تا این موجود جدید الكشف را در فهرست جانداران در حال انقراض قرار داده و از آن به خوبی محافظت كند.

دكتر« سم توروی»،‌ یكی از جانور‌شناسان انجمن حفاظت از حیات‌وحش انگلستان افزود: این جانور، ‌بسیار عجیب و شگفت آور است و تا كنون در جهان، نظیر آن یافت نشده‌است. از این رو، باید از نسل آن حفاظت كرد تا به عاقبت جانداران منقرض شده دیگر دچار نشود.

وی در ادامه افزود: این تنها نمونه از جانداران پستاندارانی است كه می‌تواند زهر و سم داخل دهان خود را مستقیما از طریق دندان‌هایش به داخل بدن جاندار و یا حشره منتقل كند، از این رو منحصر به فرد است.
 
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: jahanews.com
 
 
مطالب جالب دیگر:
تصاویر هنرنمایی فوق‌العاده جالب با مواد خوراکی!!
ثبت رکوردی جدید در تولید تلویزیونهای باریک
بازداشت بازيگر سريال‌های طنزسيما!!
خرچنگ 140 ساله! (+عکس)