محققان آمریکایی با استفاده از یک شبیه‌سازی رایانه‌ای جدید دریافته‌اند، برخورد احتمالی شهاب‌سنگ با اقیانوس‌ می‌تواند موج‌های عظیمی به ارتفاع بیش از هفت متر ایجاد کند که به مراتب خطرناک‌تر...
 محققان آمریکایی با استفاده از یک شبیه‌سازی رایانه‌ای جدید دریافته‌اند، برخورد احتمالی شهاب‌سنگ با اقیانوس‌ می‌تواند موج‌های عظیمی به ارتفاع بیش از هفت متر ایجاد کند که به مراتب خطرناک‌تر از برخورد شهاب‌سنگ با خشکی است.
محققان پس از شبیه‌سازی شرایط برخورد شهاب‌سنگ با یکی از اقیانوس‌های زمین دریافتند که خسارات وارد شده ناشی از ایجاد این سونامی بسیار زیاد است، به نحوی که تمام سواحل آمریکا زیر آب می‌رود.

دانشمندان معتقدند اگر شاهد برخورد شهاب‌سنگ با ساحل مریلند باشیم، در این صورت موج‌های عظیمی به ارتفاع هفت متر شکل می‌گیرد که این امواج حتی باعث به زیر آب رفتن نیویورک و جورجیا می‌شود.

پروفسور «جی ملوش» محقق و زمین‌شناس دانشگاه ایندیانا تأکید کرد: اگر چه خطر برخورد شهاب‌سنگ‌ها همیشه وجود دارد، اما برخورد شهاب‌سنگ در اقیانوس‌ها با خطراتی جدی‌تری همراه است و این پدیده تاحدود زیادی غیرقابل پیش‌بینی است.

محققان معتقدند که احتمال برخورد شهاب‌سنگی عظیم مانند برخورد 65 میلیون سال قبل در مکزیک که باعث انقراض نسل دایناسورها شد، بسیار نادر است؛ همچنین احتمال برخورد شهاب‌سنگ با قطر 50 متر مانند حادثه 2013 روسیه نیز بسیار کم است.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir


مطالب جالب دیگر:
بیماری ویروسی غیرقابل درمان بازیگر زن هالیوودی + عکس
سمانه پاکدل عکسی از خودش منتشر کرده که آن را خیلی دوست دارد
جنجال حجاب سلنا گومز در یک مسجد!! + عکس
عکس: آزاده نامداری و همکلاسی های دانشگاهش
عکس هایی از جنگ و دعوا بین متاهلین و مجردین با تخم مرغ و آرد!!