طبق باورهای رایج، مردها بسیار به ورزش علاقمند بوده و احساساتشان را بیان نمی‌کنند، در حالیکه زن‌ها عصبی و بوده و به غیبت کردن و خرید علاقمندند. اما پژوهش جدید دانشمندان آمریکایی حاکی...
 طبق باورهای رایج، مردها بسیار به ورزش علاقمند بوده و احساساتشان را بیان نمی‌کنند، در حالیکه زن‌ها عصبی و بوده و به غیبت کردن و خرید علاقمندند. اما پژوهش جدید دانشمندان آمریکایی حاکی از آن است که در واقع زن و مرد بسیار شبیه هم هستند.
دانشمندان دانشگاه ایالتی آیوا مدعی هستند که این اختلاف فرضی در اثر گرایش‌ به تمرکز بر چند تفاوت افراطی به جای چندین شباهت ایجاد شده است.

این نتیجه‌گیری با بررسی 100 ویژگی شخصیتی گزارش شده در بررسی‌های متفاوت بدست آمد که در کل بر روی 12 میلیون نفر انجام شده بودند.
پژوهش محققان نشان داد که حدود 80 درصد همپوشانی بین زنان و مردان برای بیش از 75 درصد ویژگیهای روانشناسانه بررسی‌شده از جمله ریسک پذیری، استرس و اصول اخلاقی وجود دارد.

به گفته محققان، این یافته‌ها از اهمیت زیادی برخوردار بوده زیرا نشان می‌دهد زنان و مردان در بیشتر ویژگی‌های روانی نسبتا مشابه هم هستند. این امر صرف‌نظر از بررسی در حوزه شناختی، مانند هوش یا حوزه شخصیت اجتماعی، مانند صفات شخصیتی و یا در رفاه، مانند رضایت از زندگی بود.

شباهت‌ها نیز بدون توجه به سن و در طول زمان بررسی شده بودند.
دانشمندان همچنین برخی ویژگی‌ها را شناسایی کردند که شکاف چشمگیری بین زنان و مردان ایجاد می‌کردند. برای مثال، مردها تهاجمی‌تر و مردانه هستند، در حالیکه زنان به همسالان خود نزدیکتر بوده و حساسیت بیشتری نسبت به درد دارند.
نتایج کلی این پژوهش با تصور عمومی مردم متناقض است که محققان دلیل آن را، افراطی کردن تفاوت‌ها می‌دانند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir

مطالب جالب دیگر:
اعتیاد عجیب پسر 27 ساله! گچ گرفتن اعضای بدن!! + عکس
جزئیات خواندنی درمورد گرانقیمت ترین کشتی دنیا + عکس
نیکوکارترین پیتزا فروش در دنیا!! + عکس
عزاداری و تشیع جنازه در بین دلفین ها!!
کارتون روز: روزانه 20 میلیون پیامک تبلیغاتی ارسال می شود!