سوسک هایی که در آینده ما را نجات می دهند!
در فجایعی که در آینده روی می دهد حشرات زنده ای نظیر سوسکها در قالب ریزروباتها به کمک افراد بر جای مانده در زیر آوار می شتابند.

معمولا در فجایع سهمگینی نظیر زمین لرزه یا توفان های مخرب شماری از قربانیان صرفا به دلیل برجای ماندن در زیر آوار جان خود را از دست می دهند. دانشمندان در نظر دارند تا برای حل این چالش از ریزروباتهایی که در واقع حشرات مجهز به تجهیزات الکترونیکی پیشرفته هستند، استفاده کنند.

در تازه ترین تلاشی که در این زمینه صورت گرفته، محققان دانشگاه دولتی کارولینای شمالی سوسکهای حمام ماداگاسکار را با وصل کردن الکترودهای مخصوص به شاخکهایشان به ریزروباتهای ویژه ای تبدیل کردند.

درحقیقت آنها در تلاش بوده اند تا شبکه ای حسی متشکل از حشرات زنده را تولید کنند. نتیجه این نگرش دستیابی به حشرات تغییریافته تکنولوژیکی بوده است که صدای کمک را ردیابی می کنند. قرار است از آنها در فجایع طبیعی پیش رو استفاده شود.

محققان با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ریزکوله پشتی را که دربرگیرنده ریزتجهیزات الکترونیکی و حسگر است به سوسک متصل می کنند.

در عین حال الکترودهای متصل شده به شاخکهای سوسک نورونهای مغزی حشره را تحریک کرده تا از این طریق عملکرد آن هدایت پذیر شود.

همچنین در کوله این حشره ریز میکروفونی تعبیه شده که صداهای محیطی و مسیر حرکتی سوسک را تشخیص می دهد.

باتری لیتیوم یونی سه ولتی که تنها نیم گرم وزن دارد، برق مورد نیاز برای کوله سوسک را تأمین می کند، هر چند محققان در تلاش هستند ریز صفحه خورشیدی نیز برای این کوله طراحی کنند که در کمتر از دو ساعت باتری مجموعه را شارژ می کند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com