رباتی که شبیه زن 32ساله است مسئول پذیرش در فروشگاه های ژاپن + عکس
رباتی که شباهت زیادی به یک زن ژاپنی دارد، به عنوان مسئول پذیرش جدید در چندین فروشگاه مشهور میتسوکوشی در ژاپن بکار گرفته شده است.

ربات «آیکو چیکاهارا» مانند سایر کارمندان پذیرش کار کرده و با خوشامدگویی به مشتریان با کمک یک پیام از پیش ضبط شده، آن‌ها را در فروشگاه راهنمایی کرده و اطلاعات لازم را در مورد محصولات جدید در اختیارشان قرار می‌دهد.

برخلاف ربات‌های «فلفل» که به عنوان کارمند در بانک Softbank کار می‌کنند، یا ربات‌های NAO که در بانک میتسوبیشی مشغول هستند، ربات آیکو نمی‌تواند با کارمندان ارتباط برقرار کرده یا به سوالات پاسخ دهد.

تایهی یاماگوچی از بخش تحقیقات و توسعه شرکت توشیبا اظهار کرد: این ربات هنوز از این کاربرد برخوردار نیست، اما ما در حال کار برای توسعه این بخش هستیم.

رباتی که شبیه زن 32ساله است مسئول پذیرش در فروشگاه های ژاپن + عکس

رباتی که شبیه زن 32ساله است مسئول پذیرش در فروشگاه های ژاپن + عکس

آیکو که یک کیمونوی تابستانی به تن دارد، با قد 165 سانتیمتری شبیه یک زن 32 ساله به نظر می‌رسد و می‌تواند به زبان‌های ژاپنی، انگلیسی، چینی و زبان اشاره ژاپنی صحبت کند؛ البته تولیدکنندگان در حال کار بر روی این ربات به منظور افزودن زبان کره‌ای به آن هستند.

یاماگوچی اظهار کرد: ما قصد داریم این ربات را چند زبانه کنیم تا بتوانیم از آن در بازی‌های المپیک 2020 توکیو استفاده کنیم.

اگرچه ربات آیکو در توکیو به عنوان مسئول پذیرش به نمایش درآمده، اما قصد اصلی از ساخت آن چیز دیگری است.

یاماگوچی گفت: ما ساخت این ربات را با قصد کمک به سالمندان آغاز کردیم؛ می‌خواهیم در آینده آن را به موسسات مراقبت از سالمندان معرفی کنیم تا با آن‌ها صحبت کرده و به آن‌ها کمک کند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir