صندلی کودک در خودرو چگونه موجب مرگ کودک و نوزاد می‌شود؟
به تازگی کشف شده است که خوابیدن نوزادان برروی صندلی کودک خطرات زیادی دارد.

دانشمندان آمریکایی در جدیدترین مطالعه خود دریافته‌اند، خوابیدن نوزادان بر روی صندلی خودرو مخصوص کودک می‌تواند منجر به مرگ آن‌ها شود.

مرگ‌های مرتبط با شیوه خوابیدن، شایع‌ترین علت مرگ در نوزادان یک تا 12 ماهه هستند. بر اساس گزارش آکادمی کودکان آمریکا، برخی والدین از ابزاری مانند صندلی خودرو مخصوص کودک یا تاب به عنوان جایگزینی برای محیط‌های خواب نوزادان استفاده می‌کنند که این موضوع می‌تواند موجب آسیب یا مرگ آن‌ها شود.

محققان در تحقیق جدید دریافته‌اند، استفاده نادرست از این وسایل می‌تواند به مرگ نوزادان بیانجامد.

«اریک کی باترا» از «مرکز پزشکی میلتون اس هرشی» ایالات پنسیلوانیا و همکارانش از «کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده» و همچنین مرکز ملی پزشکی کودکان، در این تحقیق مرگ‌هایی را بازبینی کردند که بین آوریل 2004 و دسامبر 2008، در بین کودکان زیر دو سال و در وسایلی مانند صندلی خودرو، به کمیسیون ایمنی مصرفی ایالات متحده گزارش شده بودند.

دانشمندان در پایان اعلام کردند، بسیاری از والدین از این وسایل استفاده می‌کنند و متوجه خطرات استفاده از آن‌ها نیستند.

محققان 47 مرگ مرتبط با ابزار حامل و نشستن را تحلیل کردند که تمامی آن‌ها به جز یک مورد به خفگی نسبت داده شدند و دو سوم این موارد مربوط به صندلی خودرو مخصوص کودک بودند. بر خلاف باورهای موجود، محدودیت‌ها و طراحی ابزار نشستن یا حمل نوزادان، برای خواب بدون نظارت طراحی نشده‌اند.

جزئیات این مطالعه در مجله Pediatrics منتشر شد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir