نکاتی جهت بالا بردن ایمنی در فضای مجازی
با گسترش روزافزون استفاده از اینترنت، سارقان و كلاهبرداران سایبری به دنبال دریافت اطلاعات شخصی مردم و سوء‌استفاده از آن هستند از این‌رو کاربران باید با نکاتی برای بالابردن ایمنی در این فضا، آشنا شوند.

امروزه امنیت در فضای مجازی با توجه به رشد تکنولوژی، تجارت الکترونیک و بسیاری از خدمات و امکاناتیکه در دنیای مجازی فراهم شده بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است؛  فروشگاهها، خبرگزاری ها، آموزش های الکترونیک، ارتباط با دیگران، نشر عقاید و افکار  و … همه در اینترنت قرار گرفته است؛  حال با گسترش این فضا و با توجه به حجم وسیع استفاده اقشار مختلف جامعه از بسترهای ایجاد شده در فضای مجازی، افراد فرصت طلب و کلاهبردار نیز از این فضا و فرصت بدست آمده غافل نشده و به دنبال دریافت اطلاعات شخصی و بانکی مردم و سوء استفاده از آن هستند.

با این شرایط و اهمیت امنیت آنلاین، پلیس فتا نکاتی جهت بالا بردن ایمنی در فضای مجازی ارائه کرده است؛

- نصب و استفاده از یک آنتی ویروس خوب بر روی کامپیوترها و موبایلتان و بروزرسانی مرتب آن.

- اگر از کارت بانکی خود برای خرید استفاده می کنید، حتمآ رمز ورود آن را تغییر دهید و به صورت مرتب صورت حسابهایتان را كنترل کنید.

- بررسی و انجام تنظیمات حریم خصوصی مخصوصآ در شبکه های اجتماعی و محدود کردن اشخاصی که قادر به مشاهده اطلاعات شخصی شما هستند.

- تغییر کلمات عبور حساب های کاربری که در وب سایت ها دارید و استفاده از کلمات عبور با حداقل ۱۰ کاراکتر که در آنها از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و کاراکترهای خاص استفاده شده باشد.

- مراقب ایمیل های فیشینگ باشید و هر ایمیلی را باز نکنید، زیرا اطلاعات و هویت شما به سادگی سرقت می شود.

- قبل از اینکه چیزی را به اشتراک بگذارید و یا با فشار کلید اینتر ارسال کنید خوب فکر کنید که آیا حاوی اطلاعات شخصی و محرمانه است یا خیر!؟

- هنگام خریدهای آنلاین مراقب باشید که چگونه پول پرداخت می کنید (استفاده از واریز های بانکی و یا حواله برای خریدهای آنلاین توصیه نمی شود و اگر نیاز به بازگشت پول باشد، كار دشواری است.)

- بر روی گوشی موبایل خود کد رمز تعریف کنید تا هر وقت پس از مدتی استفاده نکردید موبایل قفل شود.

- اگر در خانه فرزندی دارید که از اینترنت استفاده می کند، به سادگی می توانید با نرم افزارها و ابزارهای کنترل و مدیریت والدین بر فرزندان بر فعالیت آنها نظارت داشته باشید.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com