معرفی پرکاربردترین برنامه های ارتباطی مانند وایبر و تلگرام
در این مطلب به معرفی پرکاربردترین برنامه های ارتباطی مانند وایبر و تلگرام برای گوشی های هوشمند می پردازیم که با کمترین هزینه می توان از خدمات انها استفاده کرد.

برنامه های ارسال پیغام و مکالمه

1- وایبر:

این برنامه که در دسامبر سال 2010 برای اولین بار برای رقابت با نرم افزار مکالمه تصویری اسکایپ عرضه شد اما کم کم با انتشار نسخه قابل نصب روی اندروید توانست بیش از 100 میلیون کاربر جذب کند. آمارهای رسمی از حدود 10 میلیون کاربر این برنامه صحبت به میان می آورندو آمارهای غیررسمی از حدود 20 میلیون کاربر.

2- لاین:

این نرم افزار اولین نسخه خود را در سال 2012 عرضه کرد. دو شرکت ژاپنی با یکدیگر ادغام شدند و با تاسیس یک کمپانی تحت عنوان NHN نرم افزار لاین را عرضه کردند. کیفیت بالای تماس های تلفنی جزو نقطه قوت این برنامه محسوب می شود که از سایر برنامه های مشابه بالاتر است. این برنامه از همان ابتدا سرمایه گذاری زیادی روی کاربران ایرانی انجام داد و امکانات زیادی برای آنها ایجاد کرد. گفته می شود این برنامه نیز در حدود 10 میلیون کاربر ایرانی دارد.

3- تلگرام:

دو متخصص روس که در کشورشان توانسته بودند با ساخت یک شبکه اجتماعی به محبوبیت فراوانی دست پیدا کنند، تصمیم گرفتند با تجربه های گذشته خود یک برنامه جدید ارتباطی بسازند. «تلگرام» با همین ایده شکل گرفت و در شهر برلین دفتر مرکزی آن تاسیس شد. طبق برخی آمارها این برنامه در حال حاضر حدود دو میلیون کاربر ایرانی دارد.

4- هایک:

عمر این برنامه در حدود یک سال می رسد و توسط متخصصان هندی راه اندازی شده است. البته «هایک» فعلا فراگیر نشده و تنها 500 هزار کاربر ایرانی دارد.

 

برنامه های ارتباط تصویری

1- تانگو:

یکی از اولین نرم افزارهایی بود که امکان مکالمه ویدئویی رایگان را هم علاوه بر مکالمه متنی و صوتی فراهم کرد. این نرم افزار که در سال 2009 نسخه اولیه آن عرضه شد قابلیت نصب روی سیستم عامل های اندروید، ویندوز فون و IOS را دارد. این برنامه جزو یکی از محبوب ترین نرم افزارهای جهان و ایرانی ها محسوب می شود.

2- اسکایپ:

شاید بتوان گفت محبوب ترین برنامه برای مکالمات تصویری که این روزها حتی بسیاری از جلسات کاری نیز با آن برگزار می شود، همین اسکایپ است. این برنامه در ابتدا توسط یک فرد سوئدی و یک فرد دانمارکی ساخته شد و در سال 2011 مایکروسافت اسکایپ را به قیمت 85 میلیارد دلار خرید. مقر اصلی این شرکت در لوکزامبورگ قرار دارد.

3- اوو:

در حدود بیش از 100 میلیون کاربر در جهان این نرم افزار را روی دستگاه خود نصب کرده اند و به عنوان یک رقیب جدی برای اسکایپ محسوب می شود. نکته قوت این برنامه آن است که غالبا کیفیت تماس های تصویری توسط نرم افزار بسیار عالی است و با اینترنت سرعت پایین ایران با کمترین قطعی روبرو می شود.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: روزنامه هفت صبح