شرکت‌های مختلف در سراسر جهان با ارائه مدل‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر به رقابت یکدیگر برخاسته و قشر بزرگی از مصرف‌کنندگان نیز در انتظار به بازار آمدن این نمونه‌ها به سر می‌برند و...
 

صنعت تولید تلفن همراه به دلیل استقبال مصرف‌کنندگان از تولید نمونه‌های جدید در جهان رشدی قابل توجه داشته است. به بیانی دیگر شرکت‌های مختلف در سراسر جهان با ارائه مدل‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر به رقابت یکدیگر برخاسته و قشر بزرگی از مصرف‌کنندگان نیز تنها در انتظار به بازار آمدن این نمونه‌ها به سر می‌برند و همین عرضه و تقاضای پرالتهاب باعث افزایش تصاعدی رشد صنایع تلفن همراه شده است.

نوآوری کلیدی است که می‌تواند در این رقابت فشرده شرکت‌ها را نسبت به دیگری برتری داده و توجه بیشتر را متوجه خود سازد. در ادامه به معرفی دو نمونه تلفن همراه خواهیم پرداخت که توسط دو شرکت از بزرگترین‌های این صنعت در همایش جهان موبایل در شهر بارسلونا ارائه شده‌اند.
 
شرکت سامسونگ که مقام دوم تولید تلفن همراه را در جهان به خود اختصاص داده است در میان پنج مدل جدید تلفن‌های همراه خود نمونه‌ای قابل توجه دارد که از مواد بازیافت شده ساخته شده است.

تلفن همراه "زمین آبی" یا Blue Earth از پلاستیک‌های بازیافت شده تولید شده و انرژی مورد نیاز خود را از صفحات خورشیدی تامین می‌کند.

صفحه نمایش زمین آبی لمسی بوده و بدنه آن از پلاستیک‌های بطری‌های آب آشامیدنی ساخته شده است. این تلفن همراه اولین تلفن همراه تمام لمسی و خورشیدی در جهان به شمار می‌رود.
 

سلول‌های خورشیدی در پشت بدنه تلفن نصب شده است و کاربر می‌تواند با استفاده از این سلول‌ها هر زمان و در هر مکانی تلفن خود را برای برقراری تماس شارژ کند. "زمین آبی" همچنین به سیستم قدم شماری مجهز است که علاوه بر شمارش تعداد قدم‌های طی شده میزان دی اکسید کربن حاصل از راه رفتن فرد را نیز تخمین زده و آن را نسبت به حمل و نقل با استفاده از اتومبیل مقایسه می‌کند. همچنین با استفاده از این سیستم کاربر می‌تواند این میزان دی‌اکسید‌کربن تولید شده را نسبت به تعداد درخت‌های باقی مانده در جهان ارزش‌گذاری کند.

شرکت ال جی نیز طی اقدامی ابتکاری تلفن همراه ساعت شکلی را تولید کرده است که به دور مچ کاربر بسته شده و ابعاد آن 3.8 سانتیمتر مربع است.

این تلفن کوچک لمسی بوده و کاربر با استفاده از هدست بلوتوث‌دار و بلندگوی داخلی می‌تواند تماس برقرار کرده و یا دریافت کند. در عین حال این ساعت مچی- تلفن توانایی پخش موسیقی و ویدئو را داشته و کاربر می‌تواند علاوه بر گوش دادن به موسیقی به شبکه اینترنت نیز دسترسی داشته باشد.
 

این تلفن همراه به احتمال متخصصان با قیمت 100 پوند به فروش خواهد رسید و تا ماه ژانویه سال جدید در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

  
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: jahannews.com
 
مطالب جالب دیگر:
باريك‌ترين نت‌بوك جهان رسيد
«سیاه خان» یا «انسان جن زده»، اُعجوبه‌ دنیا در ایران!! (+عکس)
پسر بچه ناپديد شده در شكم تمساح پيدا شد!!
شما به چه حالتی می‌خوابید؟! «شخصیت شناسی»
دی كاپريو بخاطر پدر زن، دینش را تغییر می‌دهد!!