شاید جالب باشد که علت جمع شدن کرک درون ناف انسان را بدانید

علت جمع شدن کرک درون ناف انسان

یک دانشمند اتریشی موفق شده است راز کُرک‌های درون ناف را کشف کند.

جورج اشتاین هاوزر (Georg Steinhauser)یک شیمیدان، بعد از سه سال تحقیق موفق به کشف نوعی از موی بدن شده است که ذرات سرگردان کرک را جمع‌‌‌آوری و به سوی ناف هدایت می‌کند.
دکتر اشتاین هاوزر، این کشف را پس از جمع‌آوری 503 تکه از کرک ناف خودش اعلام داشت.

تحلیل‌های شیمیایی نشان داد که تکه‌های کرک فقط از نخ موجود در لباس تشکیل نشده‌اند، بلکه رگه‌هایی از پوست مرده، چربی، عرق و خاک نیز در آن مشاهده شد.
مشاهدات دکتر نشان داد که تکه‌های کوچکی از کرک ابتدا در موی بدن ساخته می‌شود و سپس در پایان روز به سوراخ ناف انتقال می‌یابد.
او در مجله‌ی «فرضیه‌های پزشکی» می‌گوید ساختار زبر موی بدن، باعث می‌شود ساییدگی میان فیبرهای موجود در پیراهن و سطح بدن افزایش یابد، و سپس همین موها هستند که کرک ایجاد شده را به سمت سوراخ ناف هدایت می‌کنند.
«موی زبر مانند یک قلاب خاردار عمل می‌‌کند. همچنین به نظر می‌رسد موهای شکم به شکل دایره‌هایی متحد المرکز اطراف سوراخ ناف رشد می‌کنند».

دکتر اشتاین هاوزر از دانشگاه تکنولوژی وین، همچنین از دوستان، خانواده و همکارانش در مورد کرک‌های نافشان پرسیده است.
این در حالی است که اصلاح و کوتاه کردن موهای اطراف ناف منجر خواهد شد که هیچ گونه کرکی به وجود نیاید. اما پس از رشد کردن موها، کرک‌ها دوباره ظاهر خواهند شد.
از جمله پیشنهاد‌های دیگر که برای جلوگیری از جمع شدن کرک در ناف مطرح شده است، پوشیدن لباس‌های قدیمی است. چرا که کرک در لباس‌های قدیمی در مقایسه با لباس‌های جدید، کمتر می‌ریزد. گفتنی است لباس‌های جدید ممکن است در طول یک سال تا یک هزارم وزنشان، در ناف کرک تولید کنند.
سوراخ کردن ناف و استفاده از حلقه‌های ناف می‌تواند در جلوگیری از جمع شدن کرک در آن اثرگذار باشد.
این شیمیدان که از دیگر پروژه‌هایش می‌توان به مطالعه‌ی ساییدگی حلقه‌ی ازدواج اشاره کرد، می‌گوید: «در نگاه اول ممکن است عادی باشد اما سوالی که در مورد منشاء و طبیعت کرک‌های ناف وجود دارد افراد زیادی را نگران کرده است».

«دکتر‌ها ممکن است با سوال ساده‌‌ای مواجه شوند که چرا بعضی از ناف‌ها مقدار زیادی کرک جمع می‌کنند و برخی دیگر خیر؟ ما امیدواریم در فراهم کردن اطلاعات برای آن‌ها زمانی که مورد سوال واقع می‌شوند، موفق بوده باشیم».

در نمونه‌گیری از 5000 نفر که قبل‌تر انجام شده بود، نتیجه گیری شد که تولید کننده‌ی معمول کرک ناف مردانی هستند که اندکی اضافه وزن دارند، میانسالند و دارای شکمی پرمو هستند.

محققی دیگر با نام کارل کروزلنیکی (Karl Kruszelnicki) عقیده دارد: «دلیل ‌آن که این کرک معمولآ آبی رنگ است آن است که ما بیشتر اوقات شلوارهای آبی، خاکستری و یا جین می‌پوشیم. وقتی که آن‌ها با بدن سایش پیدا می‌کنند، فیبرها راه خود را به سوی سوراخ ناف طی می‌کنند».
اما همه‌ی کرک‌های ناف آبی رنگ نیستند. در موردی نادر، اغلب کرک‌های ناف یک کارگر در بیمارستانی در استرالیا، قرمز رنگ است؛ حتی با وجودی که به ندرت رنگ قرمز می‌پوشد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: baztabonline.net