زندگی در زندان بدون نیاز به پول!
آیا تابحال فکر کرده اید که افراد در زندان به پول نیاز دارند یا خیر؟ و یا وسایل مورد نیاز خود را چگونه تهیه می کنند؟

زندگی در زندان

در اکثر زندان های جهان داشتن پول جرم محسوب می شود و زندانیان تنها مجاز هستند که از اعتبار مالی که نزد فروشگاه زندان دارند برای خرید های شخصی خود استفاده کنند.

بسیاری از کشورها در زندان های خود اقدام به تاسیس یک فروشگاه زندان کرده اند که زندانیان می‌توانند کالاهایی همچون نوشت‌افزار، انواع خوراکی، لوازم بهداشتی و... را خریداری کنند.

از آنجایی که غذای زندان ممکن است آن چنان باب طبع زندانیان نباشد، به همین دلیل خوارکی‌ها و انواع ادویه از جمله کالاهای پرطرفدار فروشگاه زندان هستند.

در بسیاری از زندان های جهان معمولاً زندانیان اجازه همراه داشتن پول و مبادله آن در زندان را ندارند. آنها برای خرید از فروشگاه معمولاً از اعتبار حسابی که خانواده و آشنایان برایشان باز کرده‌اند و یا اعتبار دستمزد کار خود در زندان استفاده می‌کنند.

 

در آمریکا بیشترین اعتبار یک زندانی برای هر ماه می‌تواند تا ۲۹۰ دلار بوده و خرید و فروش اجناس خریداری شده از فروشگاه زندان معمولاً غیر مجاز است.

گاهی زندانیان از کالاهایی همچون سیگار و تمبر به عنوان وسیله‌ای برای معامله پایاپای استفاده می‌کنند و البته کارکنان این نوع فروشگاه‌ها گاهی کارمندان زندان هستند و گاهی هم از خود زندانیان انتخاب می‌شوند. این در حالی است که برخی از فروشگاه‌های زندان در آمریکا خصوصی هستند.

وزارت دادگستری آمریکا در سال ۱۹۳۰ مجوز دایر کردن چنین فروشگاه‌هایی را در زندان‌های این کشور صادر کرد. سود حاصل از فروش کالا در فروشگاه‌های زندان برای گردانندگان آن رقم قابل توجهی محسوب می شود. به طور مثال سود فروش کالا در فروشگاه‌های زندان‌های ایالت تگزاس در سال ۲۰۰۹ برابر ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.

 

در زندان، خرید از فروشگاه یک مزیت محسوب می‌شود و چنانچه زندانی تخلفی داشته باشد، رئیس زندان می‌تواند این مزیت را برای وی لغو گرداند.

گفتنی است در ایران ایجاد فروشگاه زندان بر عهده بنیاد تعاونی زندانیان است.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com