انسان های اولیه چگونه صحبت می کردند؟!
انسان های اولیه تنها از ایما و اشاره استفاده نمی کردند بلکه آنها برای خود اصواتی نیز تولید می کردند و با یکدیگر ارتباط برقرار می کردند.

ارتباط انسان های اولیه

گروه سه نفره‌ای از محققان دانشگاه‌های ویسکانسین-مدیسون و دانشگاه کالیفرنیا دریافتند که زبان انسان‌های اولیه تنها ایما و اشاره نبوده، بلکه در کنار آن از برخی اصوات نیز برای برقراری ارتباط استفاده می‌کردند.

این سه محقق بررسی گویش انسانی به نتایج جدیدی دست یافتند و دریافتند که انسان‌ها برای شروع تنها از حرکات دست برای صحبت کردن استفاده نمی‌کردند.

این محققان اظهار کردند: انسان برای صحبت کردن، علاوه بر حرکات اشاره از صدا هم استفاده کرده است.

هیچ‌کس نمی‌تواند با اطمینان بگوید انسان برای اولین‌بار چگونه صحبت کرده است، اما قطعا این فرایند تدریجی بوده و در بین گروه‌ها و افراد با استفاده از تماس چشمی، زبان بدن، اشاره با بازو، دست و انگشتان انجام گرفته است.

محققان در تلاش هستند تا ثابت کنند برخی از صداهای انسان‌ها برای انتقال مفاهیم و معانی مختلف بوده است.

در این بررسی از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا برای انتقال معنی کلمات مختلف فقط از صدا، بدون استفاده از زبان بدن و حالات صورت استفاده کنند.

سپس از 9 زوج داوطلب خواسته شد تا در بازی کلمات شرکت کنند و از 18 کلمه متضاد مثل بالا، پایین، بزرگ، کوچک و کلمات دیگر برای ارتباط با یار خود استفاده کنند. محققان نتایج را ثبت و با نتایج دیگر زوج‌ها مقایسه کردند.

این بررسی در محیط غیرآزمایشگاهی انجام شد و 82.2 درصد از کلمات بیان شده برای زوجین قابل فهم بود. این صداها از تلفن برای افراد پخش می‌شد و آنها 35.6 درصد از این صداها را تشخیص دادند.

نتایج بدست آمده نشان داد به احتمال زیاد اجداد ما از هر دو حالت ایما و اشاره و صدا برای برقراری ارتباط استفاده کرده‌اند که در نهایت این فرایند پیشرفت کرده و به حالت صحبت کردن امروزی درآمده است.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir