4 نکته مهم برای خرید لپ تاپ
این روزها مدل های مختلف لپ تاپ در بازار وجود دارد. به 4 نکته مهم اشاره می کنیم که باعث می شود از خرید لپ تاپ خود پشیمان نشوید.

مشخصات لپ تاپ خوب و مناسب

لپ تاپ ارزان و جمع‌وجور فاکتورهایی است که این روزها کاربران هنگام خرید در نظر می‌گیرند. اما آیا این دو فاکتور برای کارهای روز، کافی است؟

دنبال لپ‌تاپ جمع‌وجور با عملکرد ،پرفورمنس و رزولوشن بالا و ... هستید ولی یکی از معانی لپ تاپ جمع‌وجور این است که برخی از آیتم‌های سخت‌افزاری من‌جمله دی‌وی‌دی درایو  و ... را باید از لیست خود حذف کنید.

اما ما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه پس از خرید، پشیمان نشوید نکات زیر را نیز در نظر بگیرید:

 

داشتن رم (حافظه موقت) بالا

برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مدرن، رم/RAM زیادی از سیستم شمارا به خود مشغول می‌کند و بنابراین رم پایین در کوتاه‌مدت سیستم را کند کرده و از خرید جدید خود پشیمان می‌شوید. این روزها داشتن رم حداقل 8 گیگ می‌تواند کار شمارا راه بیندازد.

 

داشتن حافظه اس اس دی

بر این اساس اگر لپ‌تاپی خریدید که به ناگهان نیاز به ذخیره‌سازی اطلاعات در حجم وسیع داشته باشید قطعاً دچار مشکل می‌شوید و باید حتماً در نظر داشته باشید که سیستم بدون حافظه اس اس دی اصلاً نخرید. هرچقدر هم میزان اس اس دی بالاتر باشد، بهتر است و بالای 256 گیگ حافظه اس اس دی سرمایه‌گذاری کنید.

 

داشتن کلیدهای نوردار / Backlit Keys

سیستمی بخرید که مجهز به کیبورد نوردار باشد که به‌اصطلاح به آن Backlit Keys می‌گوییم. تجربه نشان داده در محیط‌های کم‌نور و در طول شب باید سیستمی داشته باشید که کارتان را راه بیندازد و کیبورد بدون نور اعصابتان را داغان می‌کند.

 

داشتن کیبورد و تاچ پد خوب

کیبورد برای تایپ کردن به‌آسانی است و تاچ پد باید نرم و «کار راه‌انداز» باشد.اگر این دو فاکتور را در نظر بگیرید، در اغلب موارد که باید تسکی/Task را روی سیستم خود در کمترین زمان ممکن انجام دهد، قطعاً به مشکل برنخواهید خورد.

درنهایت ارزانی و جمع‌وجور بودن را فدای حرص خوردن هنگام کار با لپ تاپ بعد از خرید نکنید!


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir