تا 300 سال دیگر هیچ درختی برروی زمین باقی نمی ماند!
محققان مدعی هستند که تا 300 سال آینده دیگر خبری از درخت نیست. هر ساله 15 میلیارد درخت توسط انسان قطع و تنها پنج میلیارد آن دوباره کاشته می‌شود.

آمار قطع درخت در جهان

نحقیقات جدید حاکی از آن است که بیش از سه هزار میلیارد درخت بر روی زمین وجود دارد که این آمار به طور قابل توجهی بیش از برآوردهای قبلی و هفت برابر بیشتر از تصور محققان است. اما آیا نسبت به جمعیت انسان‌های کره زمین، این تعداد درخت زیاد است؟

گروهی از جوانان وابسته به سازمان ملل متحد، قصد کاشت یک میلیارد درخت بر روی کره زمین را دارند. برآوردهای قبلی نشان داده بود که 400 میلیارد درخت بر روی کره زمین وجود دارد، اما محققان با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌های رایانه‌ای به نتایج جدیدی دست یافتند.

نتایج این تحقیق نشان داد، هر ساله 15 میلیارد درخت توسط انسان قطع و تنها پنج میلیارد آن دوباره کاشته می‌شود. این آمار نشان می‌دهد سالانه 10 میلیارد درخت از بین می‌رود که این موضوع نگران‌کننده است و با توجه به این موضوع اگر این روند ادامه پیدا کند، تا 300 سال آینده درختی بر روی زمین وجود نخواهد داشت.

محققان عنوان کردند: نزدیک به 1.4 تریلیون درخت در جنگل‌های استوایی و گرمسیری وجود دارد که البته درختان این مناطق هم در حال از بین رفتن است. در واقع کاشت یک میلیارد درخت بر روی زمین تاثیر آنچنانی بر روی تغییر آب و هوا ندارد، اما این موضوع، کاشت درخت توسط این گروه را متوقف نکرده و این گروه قصد کاشت 18 میلیارد درخت را دارند که این امر نقش مهمی در محیط‌زیست و زندگی افراد خواهد داشت.

محققان هشدار دادند با پایان زندگی درختان، زندگی انسان هم به خطر می‌افتد. نتایج این بررسی در مجله Nature منتشر شده است.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir