شبکه های اجتماعی باعث بلوغ زودرس کودکان می شوند!
رواج بیش از حد شبکه های مجازی و اجتماعی در بین مردم، در کودکان و نوجوانان نقش پررنگی دارد و تحقیقات جدید نشان می دهد که این موضوع باعث بلوغ زودرس در آن ها می شود

تغذیه و شبکه های اجتماعی، عوامل بلوغ زودرس

گسترش روزافزون استفاده کودکان از اینترنت پیش از شناخت خاستگاه استفاده از آن و خطرات و آسیب های پیش رو و نحوه ی پیشگیری از خطرات احتمالی، عواقبی از جمله اعتیاد به اینترنت، افزایش تعارض بین والدین و کودکان، افزایش تعداد کودکانی که به بلوغ زودرس دچار می شوند و ...... را در پی داشته است.

 
احمد داوودی روانشناس و مددکار اجتماعی در این باره گفت : بر اساس پیشرفت و تکاپوی انسان ها برای بدست آوردن جایگاه والای انسانی بایستی سن بلوغ چه براساس علم و چه بر اساس فقه دیرتر شروع شود.

اما تاسف بار است که در این زمان شاهد بلوغ زودرس در نوجوانان هستیم. وی در پاسخ به اینکه چرا سن بلوغ نوجوانان کاهش یافته عنوان کرد :بلوغ زودرس در جوامع امروزی ما بخاطر 2 علت است :

1- تغذیه
بخاطر اینکه کودکانمان را از بدو تولد به تغذیه هایی عادت می دهیم که موجب بلوغ زودرس می شود، مانند : غذاهایی که حاوی ویتامین e هستند و کمتر حاوی شیر و لبنیات اند.

2. شبکه های مجازی

چرا که شبکه های مجازی از طریق به نمایش گذاشتن مسائل جنسی از طریق انتشار عکس و فیلم های مستهجن ، ذهن و روان کودکان را مختل ساخته و آنها را به دنیایی از ارضای جنسی سوق می دهد تا هوش و ارضای نفس را درشان فعال کند و دیگر هوش هایش را مثل هوش خلاقیت ، هوش اجتماعی و هوش موفقیت مختل کند.

 

داوودی در ادامه اظهار داشت :تحقیقات نشان داده است کودکانی که بیشترین وقت خود را در شبکه های مجازی بدون دانستن استفاده صحیح می گذرانند دچار بلوغ زودرس می شوند.
وی در ادامه عنوان کرد : حالا این بلوغ زودرس ناهنجاری هایی را از قبیل رفتاری ، جسمی و روجی آورده است ، چرا که شبکه های اجتماعی چیزی جز تخریب ذهن و روح کودکانمان ارمغان دیگری ندارد ، پس باید والدین کودکان ما بایستی هوشمندانه و مدبرانه عمل کنند و آگاهی های لازم را برای کودک پروری از طریق شبکه های اجتماعی و مشاورین امر تربیت کودکان بدست آورند.



گردآوری : گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع : yjc.ir