سفر به مریخ و بازگشت به زمین!
یکی از شرکت‌های پیشگام فضایی قرار است که یک سفینه جستجو برای جمع آوری نمونه به سطح سیاره سرخ ارسال کند.

سفینه ای که برای جمع آوری خاک و گاز به مریخ می رود

بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است در این سفر از فرود سفینه فضایی بر سطح سیاره مریخ نمونه هایی از خاک و گازهای سطح این سیاره جمع آوری و توسط سفینه Dragon به کره زمین آورده شود.

بررسی‌ها نشان می دهند، درحال حاضر مسئولان ناسا و شرکت Spacex در حال تامین بودجه این ماموریت منحصربفرد هستند.


در طرحی همسو قرار است نسل دوم موشک ساخت شرکت Spacex به نام Dragon2 نیزدر آینده ساخته شود که توانایی پرواز و فرود بر روی هر یک از سیارات، اقمار و سیارک های منظومه شمسی را داشته باشد.

قرار است نوعی سیستم موشکی جت و در بدنه سفینه Spacex تعبیه شود که بتواند قدرت لازم برای برگرداندن سفینه از سیاره مریخ به کره زمین را فراهم کند.

در حال حاضر چالش دانشمندان ارزان کردن هزینه ساخت، تجهیز و ارسال سفینه فضایی و موشک غول پیکر فالکون برای ماموریت به مریخ است.

قرار است سفینه فضایی پرتابی به سیاره مریخ دارای یک بازوی روبوتیک، مخازن سوخت اضافی و یک جستجوگر دارای چرخ جهت حرکت بر سطح مریخ و دو نوع موشک جهت پرتاب به مریخ و بازگشت به کره زمین باشد.

قرار است در صورت موفقیت آمیز بودن این ماموریت آزمایشی در سال 2026 اولین فضانوردان انسان به سوی سیاره مریخ به تعداد 4 فضانورد ارسال شوند .


کارشناسان امیدوار هستند با پیشرفت فناوری تا سال 2026 بتوانند فضا نوردان را به سیاره مریخ ارسال و به سلامت پس از پایان ماموریت به زمین بازگردانند . فضانوردان اعزامی به مریخ علاوه بر تحقیقات فراوان در خصوص این سیاره باید به ساخت پایگاه برای زندگی بپردازند.

عکس سفینه

 عکس سفینه

 

گرد آوری : گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع : yjc.ir