تلفظ جالب @ در کشورهای مختلف دنیا!
آیا می دانید در دیگر کشور ها به علامت @ چه می گویند و آن را چگونه تلفظ می کنند؟!

نحوه تلفظ @

ورود لغات و عبارت‌های بیگانه به زبان‌های محلی همواره یکی از دغدغه‌های بسیاری از افرادی بوده است که علاقه شدیدی به زبان و فرهنگ خود دارند. امروزه با گسترش ارتباطات و رشد روزافزون فناوری شاهد تولید نام‌های جدیدی هستیم که بلافاصله در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما شاید جالب باشد که بدانید علامت @ در همه جای دنیا اَت تلفظ نمی‌شود و بسیاری از کاربران در نقاط مختلف دنیا این علامت را به سبک کشور خود تلفظ می‌کنند یا نامی برای آن انتخاب کرده‌اند. با زومیت همراه باشید.

با وجود این که طی سال‌های اخیر بسیاری از عبارت‌های اینترنتی  زبان انگلیسی از جمله هشتگ و وای‌فای بصورت گسترده وارد زبان‌های مختلف در تمام نقاط دنیا  شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند شاید جالب باشد که بدانید هنوز علامت @ که در آدرس ایمیل خود و تگ شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌دهیم در کشورهای مختلف با نام‌های مختلفی خوانده می‌شود و همه جای دنیا به این علامت اَت نمی‌گویند.

دانمارکی‌ها این علامت را دُم میمون خطاب می‌کنند و ایتالیایی‌ها آن را مار می‌خوانند؛ ولی در انگلیسی به این نشانه @ «اَت» گفته می‌شود.

لهستانی‌ها از لغتی برای @ استفاده می‌کنند که به معنای میمون است. دانمارکی‌ها این نشانه را دم میمون می‌خوانند.

مردم در جمهوری چک به «@» فیله رول شده ماهی (rolled-up fish filet) می‌گویند. یونانی‌ها کلمه جوجه اردک را برای این نشانه استفاده می‌کنند و از دید مجارستانی‌ها این نشانه یک کرم است.

جالب این که ایتالیایی‌ها این نشانه را مار خطاب می‌کنند. یکی دیگر از کشورهایی که در آن برای @  کلمه جالبی برگزیده شده اوکراین است. مردم این کشور به «@» سگ می‌گویند. تایوانی‌ها به این نشانه موش می‌گویند. در امریکا هم به این علامت  ات تجاری گفته می‌شود.

البته شاید علامت @ برخی کاربران قدیمی‌تر را به یاد گل بیاندازد؛ به یاد دوران قبل از ایموجی‌ها و گل رزی که با  نماد  -`-,-{@ به نمایش در می‌آمد. البته ما هم در زبان فارسی @ را اَت یا اَت‌ساین تلفظ می‌کنیم و هنوز برای آن اسم دیگری در نظر نگرفته‌ایم؛ شاید هرگز نتوانیم اسمی به سادگی اَت برای جایگزینی پیدا کنیم. نظر شما چیست؟


گردآوری : گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: zoomit.ir