ثبت نام ناسا برای سفر رایگان به مریخ!
ناسا در اطلاعیه ای اعلام کرد که قصد دارد از افراد علاقمند به سفر به مریخ ثبت نام کرده و در آینده آنها را به فضا بفرستد!

سفر به مریخ

سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا «ناسا» با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که قرار است به منظور سفرهای فضایی به کره مریخ، از متقاضیان واجد شرایط ثبت نام کند.

ناسا در این اطلاعیه ای آورده است: با توجه به اینکه این سازمان در حال ساخت بیشترین سفینه های فضانوردی در تاریخ آمریکاست، به همین منظور سفرهای فضایی آینده از سواحل فلوریدا و با استفاده از سفینه های فضانوردی ساخت آمریکا با هدف سفر به اعماق فضا و سفر انسان به کره مریخ از سر گرفته شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: نسل بعدی فضانوردان آمریکایی قرار است به منظور ثبت رکورد تازه و دستیابی به هدف نقش بستن رد پای انسان در آن کره سرخ (مریخ) کمک کنند.

در زمان حاضر سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا با احتساب آخرین گروه از فضانوردان ثبت نام شده در سال 2013 میلادی، دارای 47 فضانورد آماده به خدمت است.

متقاضیان برگزیده فضانوردی این دوره ثبت نام ناسا که از اواسط ماه دسامبر تا اواسط فوریه میلادی ادامه خواهد داشت، قرار است در سال 2017 میلادی به آموزش و تمرینات فضانوردی مشغول شوند.

متقاضیان برای پذیرش باید حداقل دارای مدرک کارشناسی از مؤسسات معتبر دانشگاهی در رشته های مهندسی، زیست شناسی و ریاضیات بوده و دست کم سه سال سابقه کار مداوم و مسؤولانه حرفه ای در شاخه های مربوطه داشته و یا حداقل یکهزار ساعت سابقه خلبانی هواپیماهای جت را دارا باشند.

آنها همچنین باید از آزمایش شرایط جسمانی برای سفرهای فضایی طولانی ناسا با موفقیت عبور کنند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: alef.ir