فکر می کنید خلاف کار ترین شهر های جهان کجا هستند؟!
می خواهیم خلاف کارترین مردم شهرهای مختلف جهان را به شما معرفی کنیم. شما فکر می کنید خلاف ترین مردم دنیا کجا زندگی می کنند؟

خلاف کار ترین مردم دنیا

کشورهای توسعه یافته و یا توریست پذیر همواره سعی دارند دیگر کشورهای فقیر و جهان سومی را نا امن نشان دهند. این در حالی است که آمار میزان جرم و جنایت در کشورهای مختلف جهان چیز دیگر می گوید.

شما هم قطعا مثل همه مردم دنیا، وقتی از «برزیل» نام به میان می آید، به یاد «فوتبال» می افتید. از «ایالات متحده آمریكا» وقتی سخن به میان می‌آید یاد امنیت شهروندانش می‌افتید درحالیكه  وقتی یك «سیاهپوست» را می بینید احتمالا به این فكر خواهید كرد كه او ممكن است یك جنایتكار و یا دست‌‎كم دزد باشد.


وقتی هم كه از آمار جرم و جنایت در شهرهای مختلف جهان می‌گوییم، ‌احتمالا ذهنتان به سوی غرب آسیا و یا قاره آفریقا روانه می‌شود و فكر خواهید كرد كه احتمالا بالاترین آمار جرم و جنایت متعلق به این كشورهاست. اما نتایج یك تحقیقات معتبر نشان می‌دهد در میان ۵۰ شهر اول جهان در خشونت و ناهنجاری اجتماعی سهم قاره آسیا و اروپا صفر است.

این در حالی است كه تنها ۶ درصد از این میزان نیز ۳ شهر واقع در آفریقای جنوبی هستند و ۹۴ درصد باقیمانده را كشورهای قاره آمریكا تشكیل می دهند.

سان پدرو سولا، شهری در شمال هندوراس واقع در آمریكای مركزی با اختلافی زیادی نسبت به پایتخت ونزوئلا در صدر شهرهای خطرناك جهان قرار دارد. در این شهر یك میلیون نفری، روزانه ۱۷۱۲ جنایت مبتنی بر خشونت انجام می شود. این شهر را به عنوان یكی از مراكز اصلی توزیع كوكائین در جهان می شناسند كه بیش از ۸۳ درصد از قانون‌شكنی‌های آن به وسیله سلاح گرم انجام می‌گیرد.

برزیل با داشتن ۲۰ شهر در میان ۵۰ شهر خشن جهان،‌ با ركوردی ۴۰ درصد نشان می دهد كه نه تنها در فوتبال بلكه در جنایت نیز در صدر جهان قرار دارد. مكزیك هم با داشتن ۱۰ شهر در جایگاه دوم قرار دارد.

اما این ها شاید چندان عجیب به نظر نرسد وقتی بفهمیم كه ایالات متحده آمریكا با داشتن ۳ شهر در میان ۵۰ شهر پر جرم و جنایت جهان، بالاتر از كشورهایی همچون السالوادور، گواتمالا و هندوراس باشد!

سنت لوئیس در ایالت میسوری آمریكا با ۴۹.۹۳ مورد، دیترویت در ایالت میشیگان با ۴۴.۸۷ و نیواورلئان در ایالت لوئزیانا با ۳۹.۶۱ مورد جرم به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، به ترتیب در رده های نوزدهم، بیست و دوم و بیست و هشتم رده بندی قرار دارند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com