بزودی ماشین ها با یکدیگر صحبت می کنند!!
شاید عجیب به نظر برسد اما در سال های آینده ماشین ها می توانند با یکدیگر صحبت کرده و در واقع بایکدیگر در تماس باشند.

در تماس بودن ماشین ها با یکدیگر!

چندین دانشگاه جهان به صورت همزمان در حال کار روی طرحی هستند که هدف آن امکان ارتباط برقرار کردن یا به قول معروف حرف زدن خودروها با یکدیگر است.

دانشگاه ميشيگان يكی از مهمترين دانشگاه‌هايی است كه در حال كار روي اين پروژه است. در این دانشگاه سه موضوع سرعت، موقعیت و جهت حرکت خودرو‌ها و انتقال اطلاعات هر خودرو به خودرو‌های نزدیک از طریق امواج رادیویی در حال تحقيق است.

در تماس بودن ماشین ها به چه دردی می خورد؟

بسياری از تصادف‌ها به خاطر حواس‌پرتی راننده‌ها رخ میدهد. فرض كنيد داريد از خيابان فرعی يا پارك خارج می شويد. اگر حواس‌تان به خودروهای ديگر نباشد حتما تصادف می كنيد اما اگر خودروهای ديگر به خودروی شما پيامی بفرستند و باعث آلارم يا متوقف شدن آن شوند ديگر خبری از تصادف نيست.

به غیر از  دانشگاه‌ها ۹ شرکت خودروسازی مانند جنرال موتورز در حال همکاری با یکدیگر برای طرحی جهت ارتباط بین خودرو‌هایی با برند‌های مختلف هستند.

برای چنین اتفاقی خودرو‌ها در حال مجهز شدن به سنسور‌ها و رادار‌های مختلفی هستند تا محیط اطراف خود را به درستی اسکن کنند و اطلاعات اسکن شده را به نزدیک‌ترین خودرو‌ها انتقال دهند. اين فناوری در خودروهای بدون راننده يا خودران هم نقش بسيار مهمی ايفا می كند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir