این کار ساده بهره هوشی کودکان تان را کم می کند!!
براساس تحقیقات جدید که در کشور چین صورت گرفته است, اگر والدین مدت زمان زیادی از فرزندان خود دور باشند, کودکان آنها بهره هوشی کمتری خواهند داشت.

کاهش بهره هوشی کودکان

نتیجه یک مطالعه نشان می دهد، کودکانی که در حین رشد برای دوره های طولانی به دور از والدینشان زندگی می کنند نسبت به کودکانی که با پدر و مادر خود زندگی می کنند، بهره هوشی کمتری دارند.

این مطالعه نشان می دهد، مغز کودکانی که بیش از شش ماه به دور از مراقبت های مستقیم پدر و مادر خود به سر می برند، با یک روند آهسته تر بالغ می شوند که این موضوع تاثیر مضری بر بهره هوشی آنها دارد.

محققان چینی در این مطالعه متوجه شدند که حجم ماده خاکستری در مغز این کودکان بیشتر است.از آنجاییکه حجم بیشتر ماده خاکستری می تواند بازتاب کننده بلوغ ناکافی مغز باشد، این ارتباط منفی میان حجم ماده خاکستری و امتیازات بهره هوشی نشان می دهد که تکامل مغز در کودکانی که تحت نظر پدر و مادرشان بزرگ نمی شوند، به تاخیر می افتد.

محققان دانشگاه شیچوان در چین این مطالعه را بر روی کودکان هفت تا 13 ساله ای انجام دادند که پدر و مادرشان مجبوربودند در جستجوی مشاغل بهتر کودکان خود را نزد بستگانشان بگذارند.

محققان چینی در این مطالعه ساختار مغز را در این کودکان را مورد بررسی قرار دادند.

 

پیش از این مطالعاتی که انجام شده بودند از این فرضیه حمایت می کردند که نظارت والدین اثر مستقیمی بر تکامل مغز فرزندان دارد اما اولویت این مطالعات بیشتر بر کودکان بی سرپرست قرار داشت.

محققان در این مطالعه تصاویر ام.آر.آی ساختار مغز 38 کودک هفت تا 13ساله را که نزد بستگانشان زندگی می کردند را با 30 دختر و پسری که با والدینشان زندگی می کردند ، مقایسه کردند.

محققان حجم ماده خاکستری مغز این دو گروه را مقایسه کردند و بهره هوشی هر کودک را اندازه گرفتند و متوجه شدند حجم ماده خاکستری در مناطق متعدد مغز به ویژه در مدار عاطفی مغز کودکانی که در نزد بستگانشان زندگی می کردند بیشتر از کودکانی بود که با پدر و مادر خود زندگی می کردند.

این مطالعه نشان داد که حجم بیشتر در منطقه ای از مغز که با رمزگذاری و بازیابی حافظه مرتبط است ارتباط منفی با امتیاز بهره هوشی کودکان دارد.یافته های این مطالعه در نشست سالانه انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی ارائه می شود.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: irna.ir