تلاش برای تولید اسلحه های هوشمند!
به زودی شاهد اسلحه هایی خواهیم بود که با اثر انگشت کار کرده و اجازه سوء استفاده از اسلحه را به هیچ کسی نمی دهد.

تولید اسلحه های هوشمند

قتل‌عام 14 نفر در سن برناردینوی کالیفرنیا، موجی از مباحث مختلف درباره قانون کنترل تسلیحات در امریکا راه انداخته که یکی از آن‌ها ساخت اسلحه هوشمند است.

این تئوری می‌گوید اسلحه هوشمند شلیک نخواهد کرد، مگر اینکه ابتدا اثرانگشت فرد تأییدشده را دریافت کند.

بدین ترتیب سلاح هوشمند پس از احراز هویت صاحبش شلیک خواهد کرد و افرادی مانند زوج قاتل در سن برناردینو نخواهند توانست به‌سوی عموم شلیک کنند.

اما طرفداران آزادی سلاح در امریکا که لابی‌های کارخانه‌های اسلحه‌سازی را پشت سرخود دارند، می‌گویند قانون کنترل تسلیحات دولت اوباما راهی برای ردیابی و نقض حریم خصوصی افراد است و با آن مخالفت کرده‌اند.

همچنین در بحث فنی، گرفتن تأییدیه شلیک از طریق دریافت امواج رادیویی یا RFID نیز پیشنهادشده است تا مالک اسلحه فقط بتواند از سلاح استفاده کند. البته هنگام خرید فرد موردنظر باید احراز هویت شود و همین عامل باعث می‌شود تا اثرانگشت و سایر مشخصات وی برای نگرانی‌های احتمالی آتی ثبت و ضبط شود.

راه‌حل دیگری که مطرح‌شده است، ارسال امواج رادیویی از طریق ساعت هوشمند متصل به سلاح است تا دیگران در مجاورت با اسلحه نیز نتوانند از آن استفاده کنند.

مخالفان با این استدلال که زوج قاتل در کالیفرنیا با مدارک قانونی سلاح خریده‌اند، می‌گویند هیچ سلاح هوشمندی نیز در فروشگاه‌ها وجود ندارد و گروه‌های مخالف کنترل تسلیحات حاضر به فروش چنین وسایلی نیز نیستند.

Ron Conway،سرمایه‌گذار معروف، جایزه 1 میلیون دلاری برای ابداع سلاح هوشمند و متناسب با جامعه آمریکا پیشنهاد داده است اما کسی از آن استقبال نکرده است.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir