بجای خوردن قرص آنها را به بدن خود بچسبانید!!
نسل جدید داروهای مسکن درد به جای اینکه خورده شوند از طریق برچسبهای مخصوص تنها به ناحیه مورد نظر از بدن می رسند.

دارو های مسکن برچسبی

بدون شک مهمترین مشکلی که درخصوص داروهای تسکین دهنده درد وجود دارد این است که با منتشر شدن در سراسر بدن نه تنها اندام مورد نظر بلکه سایر بافتها و اعضا را نیز تحت تأثیر قرار می دهند. بدین ترتیب بدن از اثرات جانبی این داروها در امان نبوده و در عین حال اثرگذاری دارو در نقطه مورد نظر با محدودیتهایی همراه می شود.

اکنون محققان دانشگاه وارویک انگلیس چاره ای برای این مشکل ارایه کرده اند که از آن می توان به عنوان تحولی بزرگ در دانش داروسازی یاد کرد.

آنها برای نخستین بار در دنیا وصله پوستی ایبوپروفنی تولید کرده اند که با چسباندن آن به محل مورد نظر، تنها همان ناحیه تسکین پیدا می کند.

این فناوری جدید از نوعی پلیمر چسبنده انعطاف پذیر ساخته شده و می تواند تا ۳۰ درصد وزن خود حامل داروی مسکن ایبوپروفن باشد.

پس از چسبیده شدن این وصله به محل مورد نظر، ذرات تشکیل دهنده دارو به تدریج از آن جدا شده و وارد پوست می شوند تا در نهایت به شکل کنترل شده ای به محل مورد نظر برسند. این مکانیسم به گونه ای طراحی شده که انتقال دارو به شکل کنترل شده صورت گرفته و تا ۱۲ ساعت فعال باشد.

محققان معتقدند که با این نوآوری داروهای مسکنی همچون ایبوپروفن بی آنکه از طریق جریان خون به سراسر بدن راه پیدا کنند، اثرگذاری به مراتب بهتری در اندام مورد نظر خواهند داشت.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com