فواید بازی های سه بعدی برای تقویت حافظه
درحالی که شاید بسیاری از افراد فکر کنند که بازی های کامپیوتری برای کودکان ضرر دارند اما تحقیقات نشان داد بازی های سه بعدی برای مغز و تقویت حافظه مفید هستند.

فواید بازی های کامپیوتری برای مغز

یکی از مباحث قدیمی در صنعت گیمینگ، مفید بودن یا نبودن0. بازی‌های ویدیویی برای انسان است. برخی از افراد معتقدند که بازی‌های خشن می‌توانند منجر به بروز رفتارهای خشن شوند، در حالی که برخی دیگر با این ادعا مخالفند.

در هر حال، مطابق با نتایج یک تحقیق جدید اگر به دنبال تقویت حافظه خود هستید، می توانید از بازی‌های ویدیویی کمک بگیرید.

تیمی از کارشناسان علوم عصب پایه از دانشگاه کالیفورنیا به این نتیجه رسیده‌اند که انجام بازی های ویدیویی می تواند منجر به تقویت حافظه شود. در هر حال این تحقیق جدید نشان می دهد که انجام بازی های سه بعدی، و نه دو بعدی، به تقویت حافظه کمک خواهند کرد.

 

این تیم برای آزمایش این نظریه از دو گروه گیمر gamer استفاده کرد، یکی از گروه‌ها به صورت دو بعدی انگری بردز angry birds بازی می‌کردند درحالیکه گروه دیگر سوپر ماریو را سه بعدی بازی می‌کردند. پس از انجام این بازی‌ها از افراد آزمونی گرفته شد و مشخص شد افرادی که از بازی سه بعدی در مقایسه با بازی دو بعدی استفاده می‌کردند نتایج بسیار موفق تری در حوزه مهارت‌های حافظه و یادگیری داشتند.

بازی‌های سه بعدی دارای ویژگی‌های متمایزی هستند که بازی‌های دو بعدی فاقد آن هستند. گیمرها در بازی‌های سه بعدی اطلاعاتی فضایی زیادی برای کاوش در اختیار دارند. علاوه بر این با توجه به حجم زیاد داده برای یادگیری، این بازی‌ها در مقایسه با بازی‌های دو بعدی پیچیده‌تر هستند.

به این ترتیب برای افرادی که در مراحل بعدی زندگی خود احساس می‌کنند نمی توانند مانند گذشته موضوعات را به یاد بیاورند، انجام بازی‌های سه بعدی می تواند راهکار مناسبی باشد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: techshot.ir