۱۰ بازی برتر موبایل در سال 2015
قصد داریم 10 بازی جالب و هیجان انگیز مخصوص گوشی های موبایل را به شما معرفی کنیم.

بازی های جالب برای موبایل

این روزها با مجهز شدن گوشی‌های هوشمند به سخت‌افزارهای قدرتمند، توانایی آنها برای اجرای بازی‌های سنگین و حجیم بیشتر می‌شود. به دنبال همین موضوع، استودیوهای بازی‌سازی بیشتر به ساخت بازی‌های موبایل روی می‌آورند و درنتیجه هر سال شاهد بازی‌های خارق‌العاده‌ و هنرمندانه‌ای برای این پلتفرم هستیم؛ به طوری که انتخاب تعدادی محدود از میان آنها سخت می‌شود.

به همین خاطر، وب‌سایت GSMArena گزیده‌هایی از بازی‌های باارزش را منتشر کرده که مطالعه‌ی آن و آشنایی با چند عنوان مناسب برای موبایل خالی از لطف نیست.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

۱۰. Angry Birds 2

شاید برای‌تان عجیب باشد که Angry Birds 2  در این لیست جایی داشته باشد. اما این بازی واقعا شایسته‌ی قرار گرفتن در این جایگاه را دارد. توسعه‌دهندگان آن پس از اینکه این مجموعه‌ را با شکل‌ها و عناوین مختلف عرضه کردند، بالاخره یک دنباله‌ی ارزشمند برای اولین نسخه‌ی آن منتشر کردند. در این بازی‌ جنبه‌های جذاب و سرگرم‌کننده‌ی نسخه‌ی اصلی حفظ شده، اما عناصر جدیدی به آن اضافه شده است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

۹. Horizon Chase

این روزها در ژانر مسابقه‌ی اتومبیل‌رانی عناوین چندان جالبی نمی‌بینیم و اکثر بازی‌هایی هم که منتشر می‌شوند، تقلیدی از Need for Speed نسخه‌ی کنسول هستند. اما  Horizon Chase در میان آنها خوش می‌درخشد. این بازی موبایلی با سبک گرافیکی قدیمی‌ و گیم‌پلی سه کلیدی‌اش ما را به دوران بازی‌های ساده‌تر گذشته برمی‌گرداند، یعنی زمانی که گرافیک بازی همه چیز بازی نبود، اهمیتی نداشت که چه ماشین‌هایی داشتید یا چگونه آنها را شخصی‌سازی می‌کردید؛ زمانی که برنده شدن واقعا کار هر کسی نبود و نیترویی وجود نداشت که به راحتی با آن برنده شوید. البته این به این معنی نیست که اوضاع بازی‌های مسابقه‌ی اتومبیل‌رانی این روزها بد است، بلکه صرفا Horizon Chase دوباره حس خوب روزهای قدیم را به ما می‌دهد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

۸. Pac-Man 256

به سختی می‌شود کسی را پیدا کرد که تاکنون Pac-Man را بازی نکرده باشد. البته این بازی با همان پک‌من قدیمی که ما می‌شناسیم فرق‌هایی دارد که باعث شده مدرن‌تر و البته بهتر شود. این بازی توسط سازندگان Crossy Road ساخته شده که آن هم جزو لیست بهترین بازی‌ها بوده است. در این بازی سبک گیم‌پلی قدیم با چند عنصر جدید ترکیب شده که آن را بسیار جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر می‌کند. به عبارت دیگر، اگر گروهی بخواهند یک بازی قدیمی را مدرن کنند، باید از پک‌من ۲۵۶ یاد بگیرند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

۷. Tap Tap Dash

اگر این لیست براساس میزان وقتی که روی هر بازی گذاشته شده، تنظیم می‌شد، Tap Tap Dash در صدر آن جای می‌گرفت. این بازی بسیار اعتیادآور است. گیم‌پلی سریع که نیاز به قدرت تصمیم‌گیری و واکنش سریع دارد، مرحله‌های بی‌پایان آن که همین‌طور سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود و طراحی ساده‌ی آن از دلایل اعتیادآور بودن آن است. اگر این بازی را شروع کنید، به سختی می‌توانید آن را کنار بگذارید. اگر شما به بازی‌هایی که نیاز به عکس‌العمل سریع دارد، علاقه دارید، شک نکنید که Tap Tap Dash را دوست خواهید داشت.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

۶. Alto’s Adventure

اگر بخواهیم برای Alto’s Adventure یک ژانر انتخاب کنیم، می‌توانیم آن را در ژانر بازی اکشن قرار دهیم. اما در عین حال، این بازی یک فضای آرامش‌بخش و دل‌انگیزی دارد. جلوه‌های بصری چشم‌نواز و موسیقی پس‌زمینه‌ی زیبای آن از Alto’s Adventure یک بازی آرامش‌بخش می‌سازد. تضاد میان فضای آرام و لطیف این بازی و گیم‌پلی اکشن و هیجان‌انگیزش، آن را به یک بازی منحصر به فرد تبدیل می‌کند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

۵. Rayman Adventures

گرچه Rayman Adventure نتوانست انتظارات را برآورده کند، اما همچنان روی هم رفته بازی خوبی است. کنترل بازی در ابتدا کمی سخت است، اما صرف نظر از آن، همه‌ی عناصری را که از یک Rayman یوبی‌سافت انتظار داریم، در خود دارد مثل طراحی شگفت‌انگیز مرحله، اکشن سرعتی، طراحی انیمیشن زیبا و منحصر به فرد و یک موسیقی فرح‌بخش. نقطه ضعف اصلی این بازی کنترل سخت آن است، اما گذشته از آن یک بازی بسیار لذت‌بخش به حساب می‌آید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

۴. Lara Croft Go

سبک مکانیک‌های گیم‌پلی بازی Hitman Go سال قبل را با سبک اکشن مخصوص توم ریدر ترکیب کنید و حاصل‌اش می‌شود Lara Croft Go. در این بازی به شکل زیبایی پازل و معما با گیم‌پلی اکشن/ماجرایی و طراحی هنرمندانه‌ی ترکیب شده که باعث می‌شود ارزش آن برای دوباره بازی کردن بالا برود. این بازی همچنین ته‌مایه‌هایی هم از عنوان‌های قدیمی توم ریدر دارد. Lara Croft Go صرفا روشی برای پول درآوردن با استفاده از نام این مجموعه نیست و واقعا ارزش بازی کردن را دارد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

۳. Badland 2

Badland اولی واقعا بازی شاهکاری بود. در این بازی شما کنترل یک موجود بال‌دار را داشتید و باید آن را در یک محیط پرخطر، اما در عین حال زیبایی هدایت می‌کردید. در تمام طول راه هم احساس تنهایی می‌کنید و غیر از صدای دستگاه‌های خطرناکی که این موجود بامزه را تکه تکه می‌کند، هیچ چیزی شما را همراهی نمی‌کند. Badland 2 هم تجربه‌ی بیشتری از همان بازی ارایه می‌دهد که البته هیچ اشکالی ندارد. اولین نسخه به اندازه‌ی کافی جذاب و رضایت‌بخش بود که از یک دنباله هم به همان اندازه و حتی بیشتر لذت ببریم. در قسمت دوم مکانیک‌های جدیدی به گیم‌پلی اضافه شده که آن را از تکراری بودن درمی‌آورد. روی هم رفته، Badland 2 بازی بسیار لذت‌بخشی است و جلوه‌های بصری بی‌نهایت زیبایی دارد و در عین حال فضای مرموز و عجیب غریب بازی اصلی هم حفظ شده است؛ فضایی که ما را یاد Limbo می‌اندازد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

۲. Brothers: A Tale of Two Sons

وقتی نسخه‌ی کنسول این بازی منتشر شد، به خاطر داستان زیبای‌اش با استقبال زیاد منتقدان روبه‌رو شد. شخصیت‌های دوست‌داشتنی، معماهای هوشمندانه و جلوه‌های بصری چشم‌نواز و موسیقی دلنشین، از جمله ویژگی‌های این بازی بودند که مورد تمجید منتقدان قرار گرفتند. گرچه در مورد انتقال همه‌ی این‌ها به یک صفحه نمایش کوچک نگرانی‌هایی وجود داشت، اما توسعه‌دهندگان آن با خلق یک بازی خارق‌العاده که در صفحه‌ی لمسی هم تجربه‌ای عالی را ارایه می‌دهد، به این نگرانی‌ها پایان دادند. Brother: A Tale of Two Sons یکی بازی‌هایی است که حتما باید آن را تجربه کنید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

۱. Transistor

از همان ابتدای بازی، تم بازگشایی آن بلافاصله شما را مجذوب خودش می‌کند. موسیقی فوق‌العاده تحسین برانگیز آن توجه شما را به خود جلب می‌کند. زیبایی این بازی متحیرکننده است و می‌توان گفت تقریبا به پای نسخه‌ی PS4 و PC آن می‌رسد. اگر گیم‌پلی عالی و صداپیشگی محشر را هم به این عنوان اضافه کنید، می‌بینید که چرا این بازی توانسته در رتبه‌ی اول این لیست قرار بگیرد. این بازی نقص‌های بسیار کمی دارد و تمام معیارهای یک بازی عالی را دارد. Transistor یک اثر هنری است که با مهارت زیادی ساخته شده و هر بار که بازی می‌کنید، این نکته به شما یادآوری می‌شود.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: digikala.com