این ربات انسان نما یک کدبانو است!! عکس
یک ربات انسان نما با کارها و توانایی هایی که دارد, بسیار محبوب شده است و شاید به زودی شاهد حضور این ربات در منازل مردم باشیم!

توانایی های ربات انسان نما

همین چند وقت قبل بود که دویدن ربات ATLAS گوگل در میان جنگل جنجالی شد. اکنون تصاویری از برنامه‌ریزی این ربات منتشر شده که توانایی آن را در انجام کارهای خانه نشان می‌دهد.
ATLAS ربات انسان‌نمایی است كه با حمایت دارپا(سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی زیر نظر پنتاگون) و توسط بوستون داینامیكس كه به تملك گوگل درآمده درحال توسعه است.

به تازگی فیلمی از این ربات منتشر شد كه نشان می‌داد این ربات می‌تواند در جنگل بدود و موانع را تشخیص و پشت سر بگذارد. اما حالا  محققان در فلوریدا آن را طوری برنامه‌ریزی كرده‌اند كه مشغول كارهای خانه شود.

 

ربات درحال جارو کردن اتاق

ربات درحال جارو کردن اتاق

 

جابجا کردن وسایل توسط ربات

جابجا کردن وسایل توسط ربات

 

در تصاویر منتشر شده این ربات مشغول جارو كردن،جابجایی اسباب و اثانیه و جمع كردن آشغال‌ها دیده می‌شود. ربات‌هایی كه كارهای خانه را انجام می‌دهند بارها دیده شده‌اند اما بیشتر آنها بیشتر جاروبرقی‌های هوشمند هستند.

سرعت انجام این كارها توسط این ربات بالا نیست اما محققان برنامه‌ریز آن گفته‌اند در آینده می‌تواند پیشرفت بیشتری در این رابطه صورت بگیرد. در فیلم‌های علمی-تخیلی همیشه ربات‌های انسان‌نمایی كه در خانه كمك حال انسانها هستند دیده شده‌اند و حالا به نظر می‌رسد این قضیه یك قدم دیگر به واقعیت نزدیك‌تر شده است.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir