اگر از شارژر های غیراستاندارد استفاده می کنید بخوانید!
گفته می‌شود استفاده از شارژ‌رهای غیراستاندارد و حتی شارژر‌هایی که متعلق به برندهای متفاوت از برند گوشی تلفن همراه است، می‌تواند آسیب‌های متعددی برای گوشی به دنبال داشته باشد.

شارژرهای غیر استاندارد

با روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند یا همان اسمارت فون‌ها، مشکل شارژ گوشی‌ها و پیدا کردن شارژر‌ مناسب برای گوشی از بین رفت چرا که به عنوان مثال پیش از این اگر فردی از گوشی نوکیا استفاده می‌کرد مجبور بود برای شارژ گوشی خود حتما شارژر نوکیا پیدا کند، اما اکنون با شارژرهای اکثر برندها می‌توان گوشی‌های مختلف را شارژ کرد.
از سویی دیگر شارژرهای چندکاره و یا انواع مدل‌های پاوربانک هم به بازار آمده‌اند و با قیمت‌های مختلفی که گاه رقمی نازل محسوب می‌شود به فروش می‌رسند. اما این شارژرها می‌توانند برای گوشی‌های تلفن همراه مشکلات متعددی به دنبال داشته باشند.

 

رییس انجمن سیم‌کارت، گوشی موبایل، تجهیزات جانبی در این خصوص به ارائه‌ی توضیحاتی پرداخته و اظهار کرد: اکنون بسیاری از کاربران تلفن همراه بدون توجه به آنکه باید برند شارژر و گوشی تلفن همراه یکسان باشد از شارژرهای مختلف وحتی غیراستاندارد و با برند‌های نامعتبر استفاده می‌کنند.
افشار فروتن ادامه داد: اگر چه این شارژرها گوشی فرد را شارژ کرده و باتری آن پر می‌شود، اما از نظر ساختار پایه شارژرهای مختلف با یکدیگر متفاوت است و استفاده از شارژرهای متفرقه باعث آسیب‌رسیدن به گوشی تلفن همراه می‌شود. موضوعی که متاسفانه مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرد.
او همچنین متذکر شد: استفاده از شارژر مناسب با گوشی حتما به عمر دستگاه افراد کمک کرده و جلوی مشکلات احتمالی را می‌گیرد.


فروتن در ادامه با اشاره به این‌که قیمت شارژر در برندهای مختلف رقم‌های متعددی را در بر می‌گیرد، اظهار کرد: اکنون حجم عمده‌ای از شارژرها مانند گوشی‌های تلفن همراه از مبادی قاچاق وارد کشور می‌شود و در موارد مختلف ممکن است افراد برای پرداخت هزینه کمتر از نمونه‌های غیر استاندارد و بی کیفیت استفاده کنند، اما واقعیت آن است که باید برای خرید شارژر معتبر باید از مراکز شناسنامه‌دار و با فاکتور رسمی خرید شود.

رییس انجمن سیم‌کارت، گوشی موبایل، تجهیزات جانبی در خصوص پاور بانک‌ها هم توضیح داد: این نوع شارژرها معمولا برای تمام گوشی‌های تلفن همراه ساخته می‌شود، اما باید به این مساله توجه داشت که هر نوع گوشی شرایط خاص خود را داشته و با توجه به ولتاژ باتری‌های مختلف و پایه‌های آنها به شخصه استفاده از این شارژرها را معقول نمی‌دانم.

فروتن همچنین متذکر شد: معمولا خدمات گارانتی گوشی‌ها هم مباحثی که مربوط به نوسان برق می‌شود را در بر نمی‌گیرند، اما می‌بینیم که مردم به راحتی به این مساله بی‌توجهی کرده و برای گوشی که قیمت میلیونی برای خرید آن پرداخته‌اند شارژر 10 هزار تومانی می‌خرند که قطعا استفاده از این نوع شارژرهای غیرمجاز توجیه‌پذیر بوده و مشکلات متعددی را برای گوشی تلفن همراه ایجاد می‌کند.

وی در پایان گفت: لوازم جانبی و ملحقات و حتی نرم‌افزارهای مختلف در گوشی‌های مختلف متفاوت‌اند و این مساله نشأت گرفته از تفاوت گوشی‌های تلفن همراه است و برهمین اساس می‌توان گفت که شارژر یکی از اقلام مهم گوشی‌ است که اگر نسبت به آن بی‌توجهی به خرج دهیم، مانند آن است که نسبت به گوشی خود بی‌انصافی کرده باشیم.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir