این مواد غذایی خوشمزه دیگر نمیتوانیم بخوریم!!
تغییرات آب و هوایی می تواند باعث انقراض بعضی از مواد غذایی شوند اما این مواد غذایی چه چیزهایی هستند؟

مواد غذایی که بخاطر تغییرات آب و هوا از بین می روند

درباره خطر تغییرات آب و هوایی برای زمین همه شنیده‌اند اما تحقیقات پژوهشگران آمریکایی نشان داده است که تغییرات آب‌وهوایی علاوه بر این منجر به انقراض بعضی از موادغذایی می‌شود.
تغییرات آب‌و‌هوایی و گرم شدن سطح کره زمین، در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه بوده و منجر به بروز خسارات زیادی در زمینه‌های مختلف شده است؛ از ذوب شدن یخ‌ها و افزایش آلاینده‌ها گرفته تا انقراض حیوانات که اثرات بسیار مضری برای اقتصاد و سلامت دارد و بسیار وحشتناک است.

مواد غذایی نیز از این تغییرات آب وهوایی بی‌نصیب نمانده است. بعضی از مواد غذایی که با تغییرات آب وهوایی احتمال انقراض در آنها هست، در فهرست زیر آمده است:

ماهی قزل آلا

این نوع ماهی از مواد غذایی مفید برای بدن است که در آب سرد زندگی می‌کند و گرم شدن آب منجر به از بین رفتن زیستگاه این حیوان می‌شود و خطر انقراض این ماهی را به دنبال دارد.


عسل

عسل از جمله مواد غذایی است که با تغییرات آب‌وهوایی در معرض خطر انقراض قرار می‌گیرد، زیرا زنبورعسل که تولیدکننده این ماده غذایی است، در حال انقراض است.


قهوه

قهوه نیز از دیگر مواد غذایی است که تغییرات آب‌وهوایی منجر به انقراض آن خواهد شد.


شکلات

از بین رفتن کاکائو نیز منجر به انقراض تولید ماده شیرین شکلات خواهد شد و افرادی که عاشق این ماده غذایی هستند، تصور از بین رفتن آن را نخواهند کرد!


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir