دو حرکت ساده برای تقویت مغز و کمک به ساخت سلول جدید!
مطالعه‌ای جدید حاکی از آن است که ورزشی ساده می‌تواند به شما کمک کند تا در مغزتان سلول‌های جدید ساخته شود. در ادامه با دو ورزش ساده برای تقویت مغز آشنا می شوید.

تقویت مغز

بسیاری افراد بر این باور هستند که مغز انسان اندامی سخت، غیر قابل انعطاف و پیچیده است اما در واقع مغز اندامی انعطاف‌پذیر و قابل تغییر است.
همان‌طور که با افزایش سن تغییراتی در مغز بوجود می‌آید با کمک برخی ورزش‌های می‌توان سلول‌های مغز را بازسازی کرد و ظرفیت آن را گسترش داد.

این حقیقت بر کسی پوشیده نیست که بدن و مغز با هم در ارتباط هستند و اخیرا مطالعه‌ای بر میزان تاثیر و ارتباط بدن و مغز بررسی کرده است که تحت چه شرایطی رشد مغز متوقف می‌شود. در مطالعه محققان یافتند که بی‌تحرکی و عدم فعالیت می‌تواند کم‌کم موجب زوال مغز و سلول‌های آن شود.
با وجود اینکه بدن برای ساخت ماهیچه و عضله به تلاش و زمانی طولانی نیاز دارد، مغز برای رشد و ساخت سلول‌های بیشتر به فعالیت‌ها و ورزشی بسیار ساده نیاز دارد. برای انجام این ورزش‌ها فراموش نکنید که بین آن‌ها استراحتی کوتاه کنید و مایعات بنوشید تا سطح انرژی‌تان را بالا نگه دارید.


یکی از این ورزش‌ها تکیه بر دیوار است و تنها وسیله‌ای که برای آن نیاز دارید یک دیوار است. ابتدا از دیوار فاصله بگیرید، دستانتان را روی دیوار بگذارید و به طور مورب به دیوار تکیه دهید. دستانتان را خم کنید تا صورت و سینه‌تان به دیوار نزدیک شود سپس دستانتان را صاف کنید تا از دیوار دور شوید. این کار را 5 تا 10 مرتبه در طول روز انجام دهید.


ورزش بعدی پیاده‌روی است. شاید برایتان جالب باشد که پیاده‌روی می‌تواند سلول‌های عصبی موجود در مغز را تحریک کند و علاوه بر آن سلامتی قلبی عروقی شما را تقویت کند. توصیه می‌شود که چند دقیقه در طول روز و حداقل 10 دقیقه پیاده‌روی کنید تا از این طریق سلامت مغز خود را تضمین کنید.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: yjc.ir