استفاده از محلول ضدعفونی کننده گوشی موبایل کار درستی است؟!
آیا می توان گوشی موبایل را با الکل ضدعفونی کرد؟ و اینکه ادعای محققان ایرانی درمورد ساخت محلول ضدعفونی کننده گوشی موبایل تا چه حد صحت دارد؟!

تولید محلول ضدعفونی کننده گوشی موبایل

محققان یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید نخستین محلول پاک کننده گیاهی بدون الکل ویژه ضد عفونی کردن صفحه نمایش و بدنه تلفن همراه شدند!
سازنده در این رابطه توضیح داده است که: شوینده گیاهی تولیدی که اولین پاک‌کننده گیاهی فاقد الکل با فناوری نانو است به دلیل خواص آنتی باکتریالی قوی که به تأیید آزمایشگاه انستیتو پاستور رسیده قادر است ضمن پاک کردن سطوح مختلف فلزی، پلاستیکی، شیشه‌ای، چرمی و .. میکروارگانیسم‌های موجود در آن‌ها را نیز نابود کند.


البته جزییات این محلول که باید مایع باشد، اعلام‌نشده ولی سؤال بزرگ این است که کاربران معمولی تا چه حد می‌توانند مراقب نفوذ محلول به داخل دستگاه باشند؟
سؤال بعدی اینکه اگر الکل در آن بکار نرفته، چگونه قادر است باکتری را پاک کند؟ که البته سازنده مدعی استفاده از محلول گیاهی شده است ولی اگر به‌عنوان‌مثال یک قطره الکل برای پاک کردن سطح گوشی لازم باشد، چند قطره محلول گیاهی باید برای پاک کردن همان میزان جرم و باکتری استفاده شود؟

سؤال بعدی به فرض جا نینداختن لکه و از قواره نیفتادن ظاهر گوشی این است که محلول روی گوشی‌های ضد آب در بهترین حالت شاید مفید باشد(که البته می‌توانند زیر شیر آب بشویند)، اما گوشی‌های معمولی آیا با خراب شدن برد و کیبورد و ... در اثر نفوذ محلول به داخل مواجه نمی‌شوند؟ و باکتری‌ها با محلول گیاهی به طور 100درصد نابود می‌شوند؟

نکته آخر اینکه با یک سرچ ساده در اینترنت مشخص می شود که پاک‌کننده‌ای برای گوشی همراه در دنیا فعلا وجود ندارد و اگر ادعای سازنده ایرانی درست باشد، باید برای ثبت محصول به‌صورت جهانی اقدام کرده تا دنیا نیز از این محلول استفاده کند که می‌تواند برای سازنده بسیار سودآور باشد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir