گوشی ال جی G5 قدرتمند تر است یا گلکسی S7 سامسونگ؟
سامسونگ با گوشی جدید خود گلکسی S7 و ال جی با گوشی G5 سعی دارند که بازار موبایل را در اختیار خود در بیاورند.

ال‌جی G5 قویتر است یا گلکسی S7؟

سامسونگ، گوشی‌های گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge را با دو نوع تراشه عرضه می‌کند؛ مدل‌هایی که وارد بازار آمریکا می‌شوند، از تراشه‌ی Snapdragon 820 و سایر نقاط جهان از مدل‌هایی با تراشه‌ی Exynos 8890 استفاده خواهند کرد. مسلما مدل‌هایی هم که با گارانتی رسمی وارد بازار ایران خواهند شد، تراشه‌ی ساخت خود شرکت سامسونگ، یعنی اگزینوس ۸۸۹۰ را دارند. این تراشه با معماری ۱۴ نانومتری ساخته شده و دارای دو پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته‌ای است که چهار هسته‌ی آن با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز و چهارتای دیگر با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز عمل می‌کنند.

اما در سمت دیگر، ال‌جی G5 در تمام نقاط جهان با تراشه‌ی Snapdragon 820 عرضه خواهد شد. بنابراین رقابت این دو گوشی در ایران، بین دو تراشه‌ی Snapdragon 820 و Exynos 8890 خواهد بود.
در حال حاضر، نتایج آزمون AnTuTu این دو گوشی منتشر شده و این طور که به نظر می‌رسد، ال‌جی G5، یا به عبارت دیگر، تراشه‌ی Snapdragon 820، کمی سریع‌تر از گلکسی S7 یا همان تراشه‌ی Exynos 8890 است.


بررسی گوشی های ال جی و سامسونگ و اپل

بررسی گوشی های ال جی و سامسونگ و اپل

 

نکته‌ی جالب اینکه در آزمون GFXBench که مربوط به عملکرد گرافیکی دستگاه یا قدرت اجرای بازی‌های سه‌بعدی است، آیفون 6s، تا دو برابر سریع‌تر از گلکسی S7 است.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: digikala.com