10 نکته خواندنی درمورد کمپانی موتورولا + عکس
قصد داریم به بیان نکات جالبی درمورد کمپانی موتورولا بپردازیم که مطمئنا بسیاری از این نکات را نمیدانستید!

نکاتی جالب درمورد کمپانی موتورولا

بگذارید با بیان یک حقیقت ابتدایی و ساده این مطلب را آغاز کنیم: کمپانی موتورولا قدمتی فراتر از 20 یا 30 سال دارد؛ در حقیقت این شرکت در سال 1928 آغاز به کار کرد و طی یک قرن توانست سربلند بایستد و حالا به جایگاه امروزی اش برسد.

لازم نیست که بگوییم موتورولا در تولید تکنولوژی طی دهه های گذشته چه نقش تاثیر گذاری داشته و حتی در دهه اخیر که توسط تلفن های هوشمند تسخیر شده بود، چه جایگاهی داشت و نام اندروید را چگونه بالا برد.

فاکتورهای بسیاری سبب شد تا این شرکت بتواند جایگاه کنونی اش را در چنین بازار پر مخاطبی به دست آورد. موتو اکس، موتو جی و بسیاری دیگر از تلفن های همراهی که شاید نسل های اخیر با آن ها آشنایی داشته باشند، در سر پا ماندن موتورولا بسیار موثر بودند اما تاریخچه ای چند ده ساله پشت این کمپانی بزرگ است. پس از اولین روزها شروع و در تاریخ حرکت می کنیم.

موتورولا رادیوی خودروها را اختراع کرد

فکر می کنید موتورولا فقط جریان را دنبال می کند؟ سخت در اشتباه هستید. آن ها نه تنها تلفن های همراه فوق العاده ای می سازند، بلکه در زمینه ارتباطات همراه هم نقش بسیاری مهمی داشته و دارند. موتورولا در سال 1930، اولین رادیوهای همراه را برای خودروها اختراع کرد. در ابتدا قرار بود این رادیوها صرفا برای ماشین پلیس آمریکا در نظر گرفته شود که بعدها به شکل امروزی اش در آمد.



و همچنین واکی-تاکی را

یک دهه به جلو می رویم و رادیوهای دو طرفه دیگر لازم نبود که حتما به ماشین وصل باشند تا کار کنند. با معرفی SCR-300، ارتباطات همراه به صورت بی سیم در آمد و در نتیجه واکی-تاکی اختراع شد.


واکی تاکی!

واکی تاکی!

قطعا در فیلم های جنگی، رادیوهای بزرگی که سربازها روی دوش خود انداخته اند و با سیم بلندی که دارد همراه می برند را دیده اید. دقیقا در مورد همان ها صحبت می کنیم. گرچه با استانداردهای امروز، آن کوله پشتی های سنگین و بزرگ، در دسته بندی «موبایل» جایگاهی ندارند، اما تاثیر بسیاری در جنگ جهانی دوم گذاشتند.

 


و البته پیجرها را هم همینطور

در ادامه فعالیت های پیشین، موتورولا اولین پیجر را هم در سال 1956 ساخت و به بازار عرضه کرد. موتورولا به دستگاهی که ساخته بود، پیجر رادیویی هَندی-تاکی می گفت و بیشتر مشتریان آن، مشاغل، کسب و کارها و خصوصا بیمارستان ها بودند و تا شعاع 40 کیلومتری کار می کرد.

 


تلفن همراه؟ بله، موتورولا مخترع آن بود

شاید نوکیا پرفروش ترین تلفن های همراه تاریخ را ساخته باشد و الان هم بازار به اشغال اپل و سامسونگ در آمده باشد، اما به این فکر کنید که چه کسی استانداردهای تلفن همراه را به دنیا معرفی کرد. اسم اختراع که می آید، ناخودآگاه نام موتورولا به ذهن می آید.
موتورولا در سال 1983، اولین تلفن همراه تاریخ را با نام DynaTAC 8000x ساخت و به بازار عرضه کرد.


ساخت اولین گوشی موبایل

ساخت اولین گوشی موبایل

ده سال قبل از این اتفاق، اولین تماس با تلفن همراه نیز صورت پذیرفت. مارتین کوپر، یکی از کارکنان موتورولا که در نیویورک بود، با جول انجل از AT&T تماس گرفت تا به او بگوید که در این نبرد شکست شان داده اند و آن ها اولین تماس تلفنی تاریخ با موبایل را انجام داده اند، نه AT&T.

 


نام «موتورولا» از کجا می آید؟

گفته شد که موتورولا کار خود را با رادیو ماشین آغاز کرده. در حقیقت، نام موتورولا از همینجا می آید. واژه Motor که مسلما مرتبط با ماشین است، در حالی که ola مفهوم خاصی ندارد و صرفا پایان بند محبوبی در آن دوران بوده. پیش از موتورولا، نام شرکت Galin Manufacturing Corporation بوده است.



موتورولا به ماه هم رفته است

همه ما جمله معروف نیل آرمسترانگ را شنیده ایم. وقتی وی به عنوان اولین انسان، روی کره ماه قدم گذاشت گفت: «گامی کوچک برای یک انسان، پرشی بزرگ برای بشر».
در واقع اگر موتورولا نبود، ناسا تکنولوژی کافی برای مخابره کلمات آرمسترانگ به زمین را نداشت و این جمله معروف هیچگاه شنیده نمی شد.

 

موتورولا یکی از پروفروش ترین تلفن های همراه تاریخ را ساخته است

وقتی در مورد یک محصول – در این مورد، یک تلفن همراه – پرفروش حرف می زنیم، نام موتورولا پس از نوکیا و سامسونگ قرار می گیرد. تلفن Motorola RAZR در دوران خود پرفروش ترین تلفن همراه بود و در سراسر جهان، 130 میلیون واحد فروش داشت. برای مقایسه، آیفون 6 و آیفون 6 پلاس، در مجموع، 100 میلیون فروش داشتند.

 


افتخار اولین وبگردی موبایل هم برای موتورولا است

Motorola iDEN i1000 Plus اولین تلفن هوشمندی بود که می توانست وبگردی و ارسال ایمیل را به خوبی انجام دهد. علاوه بر این موارد، برقراری تماس، ارسال مسیج، ارسال فکس و قابلیت هایی مانند رادیو هم بخشی از آن بودند.



با StarTAC آشنایی دارید؟

این تلفن همراه را یادتان می آید؟ Motorola StarTAC در سال 1996 عرضه شد و سبک ترین تلفن همراه آن دوران با وزن 88 گرم بود که دست بر قضا، اولین تلفن تاشوی تاریخ هم لقب گرفته است.

اولین گوشی تاشوی جهان

اولین گوشی تاشوی جهان

 

موتورولا حالا بخشی از Lenovo است

البته فقط بخش موبایل آن. شاید این یکی را همه ما بدانیم، چون نیازمند حافظه تاریخی قدرتمندی نیست. Motorola Mobility از بدنه ی موتورولا جدا و چندی بعد با قیمت 12.5 میلیارد دلار به گوگل فروخته شد. مدتی نگذشت که در سال 2014، Lenovo با قیمتی کمتر این شرکت را از گوگل خرید.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: digiato.com